Äntligen i vecka 13...fler????
Magiska veckan.....
Magiska veckan.....
Jo då visst har jag mage nu,mest svullen antar jag men det syns tydligt att man är havande iaf...
Idag gick jag in i vecka 14 t.o.m....
Bara kul att prata med folk som ligger i samma vecka ungefär...
jag mår bra har en hel rad symtom men mår förhållandevis mkt bra enda jobbiga har varit att jag är mkt orolig och ledsen emellan åt men jag tror det hör till...
Det tog oss lång tid att bli gravida och vi skulle precis börja med provrör men då tog det sig....
Jag vet ju att OM det skulle hända vår bebis något nu så har vi en lång mörk tid framför oss....
Men vissa dagar känner man mindre och jag försöker att slappna av nu...
Jag har ganska stor mage redan,hade ju lite hull innan jag blev gravid men än så har jag bara gått upp 1,5 kilo nu i v.14 så mest måste vara blod,vatten och bebis!
Magen syns även på morgonen men visst blir den super size efter ett rejält mål mat...
Ett tips till er som börjar bli runda,efs jag gillar tighta jeans men numera döööör när magen sväller till lite så köpte jag idag på Bikbok tights som ser precis ut som jeans!!
Skit snygga och super sköna för oss med svullna magar
Finns i svart & jeans blå....
Jag gjorde också VUl vecka 9 och enl det är jag nu i vecka 12+6 idag och de räknade BF till 3/1 -09 Men min BM på MVC räknade ut att jag är nu 13+3 idag så det skiljer 5 dar där men enligt dem hade jag BF 1/1-09 så jag hänger inte med riktigt...
Men jag går på MVCs uträkning och flyttar väl bak mig ev på UL i vecka 19....
Jag har köpt lite blandade set till bebisen och 10 vita handdukar att ha vid amning eller blöjbyten mm,en babysitter med puh,en tavla med citat på och ett par små plutt mjukisar att hänga i en mobil ovanför spjälsängen...
En vit spjälsäng från IKEA har vi redan så så fort vi fått lagt vårt nya parkett golv i sovrummet ska jag ta in sängen och göra i ordning lite i en hörna inne i vårt sovrum..
Jag har mage men har bara gått upp ca ett kilo ännu så jag kan ännu ha mina vanliga kläder och vissa byxor men mest blir det ändå tunika och tights...
Tänkte i slutet på denna månaden köpa en amnings behå och kanske ett par mamma byxor och en bola
Jag har berättat på jobbet för min chef,men han har semester nu och verkar inte ha sagt till de andra cheferna men ingen har påpekat min mage iaf så jag ligger nog lågt ett par dar till innan jag berättar för dem med..
ska bara jobba fredag och söndag natt sen är jag ledig hela veckan och kommer tillbaka i v.16 till jobbet
Nästa vecka ska vi kika på barnvagn...ska nog inte köpa nu men vi ska iaf prova och kolla Underbart!
Januaribaby: Nice jag är ganska insnöad på teutonias spirit med fashion lift vi får se...vi ska vänta till hösten med att köpa vagn iaf,finns så mkt annat man behöver först som sköt bord säng grejer å massa sånt
Men emmaljungas vagnar är super fina med!
Atena: Underbart ja killarna låtsas liksom som om att shoppas barnvagn är en tjej grej men sen när det väl kommer till kritan så ska det minnsann test köras,vägas å väljas fälgar
hihihiiii....
Januaribaby: Om du kollar på www.teutonia.com så ska själva hjule/ställningen vara med 4hjul ex Spirit med över delen ska vara hård liften Fashion och sen ska jag ha en mjuklift...
Tänkte ta den svarta fashion hård liften och en beige mjuklift och vi tänkte även köpa babyskyddet i samma så vi kan ta endast baby skyddet på chassit (om det nu kallas så) ex när man handlar så slipper man ha hela hårdliften med sig....
hoppas du fattar va jag menar...
För att inte krångla till det för mycket har jag lagt in bilderna i mitt galleri på vagnen....
Kopierar mitt inlägg från en annan tråd....
Nyss hemkomna från läkar besöket som gick jätte bra,trevlig läkare fick vi också...
Pratade igenom mina mediciner och hon förberedde mig på att jag ev kan få mer problem av min "allergi" om jag svullnar senare i graviditeten...
Men än så ser allt bra ut..
Vi fick göra ett Ultra ljud men bebisen var så stor att det knappt gick att se hela,fick inget foto heller men det gör inget det viktiga var ju att få se att bebis har det bra...
Nu är vår älskling 14cm lång och vred sig så gott omkring därinne i magen
Underbart.... som jag trodde så byter jag vecka idag.... alltså vecka 15 först idag!!!!
Flower lowa: Ja jag hade precis en diskution med en väninna som sa att de är jäklans snygga men små och trånga tyvärr...
Så det blir nog en annan variant.... ska kollla runt lite först...
Jag har beställt mina första mamma byxor från Laredoute i helgen såna svarta sommar byxor som är halv långa
Flowerlowa: Ja jag är också lite inne på Emmaljunga nu efs de som sagt ja är stora,ombonade och otroligt fina...
Vi ska ganska snart börja kika lite vi med men först vill vi renovera färdigt här hemma så vi får plats med barnkammare snart just nu har vi kartonger upp till taket i det lilla rummet som ska bli bebis somvrum sen...
Å absolut inte plats för varken spjälsäng eller vagn hihihiii....
Glass: Skönt att slippa vara medveten under spök månaderna hhahahaha....Nu kan du ju bara njuta och slappna av
Flower: Ja visst ja handpenning var det ja...väldigt bra faktiskt... ja äntligen kommer jag få lagt nya parkettgolvet i sovrummet idag så förhoppningsvis kan jag börja fixa och dona snart och sen kan vi börja kika på vagn
Men du har klart rätt där med Emmaljunga vagnarna...de är en klass för sej...
Jag har ingen lista på va vi behöver men jag vet att vi behöver köpa mer saker nu än kläder
Hej skogsborg kul med en tredje knodd
Alltid ska man va värst Vecka 16 idag !!!!!! woohooo snart halv tid
Atena: Visst känns det knepigt,ons-fredag har jag känt att det växer så det knakar men nu igår och idag har bebis tagit semester och jag känner knappt någonting
Knasigt men Underbart!!!
Har hittat en vagn på blocket som jag vill ha,hoppas hon hr av sig..jag mailade över lite frågor men ännu inget svar...
Nu ser man tydligt när jag ligger ner att det finns bebis där inne snart vecka 17 nu!
Jag har känt rörelser sedan vecka 14+2 inte varje dag men nästan...
Dock inga konkreta sparkar men det kommer väl snart längtar tills min man kan känna dem också...
Snart dags för rutin UL för oss med,1/8 ska vi dit!!!! woohooo underbart!
Jag tycker jag börjar få magen nu,men ett par veckor till så ser man nog det ordentligt...
vägde mig nu vikt vecka 17 + 2kg