• Puffen

Vad stämmer enligt Anna Wahlgren?

Jag vet!
    Vet du?

Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 & tvillingar (flicka + pojke) BF -080917
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-23 18:25
    Skriv gärna om du läst Barnaboken också!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad stämmer enligt Anna Wahlgren?
  • Suri

Det jag lärde mig och kommer ihåg/har tagit till mig av "barnaboken" (som det förövrigt var 12 år sedan jag läste) var att små älsklingar inte ska skrika. Never. Ta upp, trösta, vagga, amma.

• Suri
    Suri skrev 2008-06-23 18:20:15 följande:
    Det jag lärde mig och kommer ihåg/har tagit till mig av "barnaboken" (som det förövrigt var 12 år sedan jag läste) var att små älsklingar inte ska skrika. Never. Ta upp, trösta, vagga, amma.
    om jag minns rätt. Eller det är så jag kommer ihåg det i alla fall.
  • mariemamma

De ska inte skrika!
    Sköter man dem enligt anna wahlgrens standardmodell, så slipper man en massa skrik är min erfarenhet efter två barn. Alla undrar hur man gör men det är inte svårt alls. Bara förebygga att de bliv för hungriga och för trötta genom att ha rutiner.

• Puffen
    mariemamma skrev 2008-06-23 18:23:00 följande:
    De ska inte skrika!Sköter man dem enligt anna wahlgrens standardmodell, så slipper man en massa skrik är min erfarenhet efter två barn. Alla undrar hur man gör men det är inte svårt alls. Bara förebygga att de bliv för hungriga och för trötta genom att ha rutiner.
    Stämmer exakt!!
    Mina barn är lika, inte skrik och gnäll utan nöjda och trygga barn.
    Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 & tvillingar (flicka + pojke) BF -080917
  • Suri
    mariemamma skrev 2008-06-23 18:23:00 följande:
    De ska inte skrika!Sköter man dem enligt anna wahlgrens standardmodell, så slipper man en massa skrik är min erfarenhet efter två barn. Alla undrar hur man gör men det är inte svårt alls. Bara förebygga att de bliv för hungriga och för trötta genom att ha rutiner.
    Ja, så var det.
    Väntar en till och kommer att köra samma "metod". Att babyn aldrig behöver lära sig att skrika. Den ska vara nöjd och mätt. Alltid
  • Bebis

Hon säger att de inte ska skrika och jag har läst barnaboken och jag gillade den inte ett dugg, lånade den på bibblan läste den konstaterade att det inte var nåt för mig och lämnade igen den.

Don't Panic
  • Busbellan

Att de inte ska skrika, men följer man alla AW:s tips så lär nog barnet skrika en hel del.
    och ja, jag har läst barnaboken samt en hel del otrevligt på AW:s sida

Mamma till Nora, August och Ella
  • Mandi74
    Nogula skrev 2008-06-23 20:43:49 följande:
    Att de inte ska skrika, men följer man alla AW:s tips så lär nog barnet skrika en hel del.och ja, jag har läst barnaboken samt en hel del otrevligt på AW:s sida
    Håller med dig! Aw´s metoder skulle jag inte kunna rekomendera någon!
Svar på tråden Vad stämmer enligt Anna Wahlgren?