• 060810

Tråden för oss med IBS, del 7

Hej allihop! :)

Jag är ny här hos er.

Har haft mag/tarm problem i väldigt många år (snart 15 år) och när jag väl tog tag i problemet och gick till läkare då jag trodde det kunde vara gluten så fick jag diagnosen IBS istället.

Jag blir dålig av allt jag stoppar i mig och det tär på mig. Fortsätter att äta som vanligt i a f för det är ju det enda jag kan göra.

Fast nu har jag pratat med läkaren igen och sa att vad jag än stoppar i mig ger mig magont (läs kramper) och en mage som får totalt spel. Ibland får jag så ont i magen att jag inte kan andas! :(

Nu ska jag prova att ta bort gluten och se om det kan hjälpa mig.
    Är det någon annan som provat det? Håller på att prova det? Eller har något annat tips till mig?

Hoppas på att det hjälper nu bara! Vill inte ha ont mer nu!!

• 060810

nämen det visste jag inte ens att det fanns!
    ska minsann åka dit på en gång!! tack för tipset!!

• 060810

det var läkaren som sa att jag skulle ta bort gluten ur kosten..

vet en annan tjej som gör samma sak efter att läkare sagt det till henne..

• 060810

ja men det ska inte göras någon biopsi och blodprover är tagna.

har inte börjat med glutenfritt än, skulle börja idag men har inte ätit än.. :p

• 060810

de låg inom det normala sa läkaren, så han skickade inte mig vidare utan sa att det var IBS (det stämmer ju med när man läser om det), men det stämmer även in på gluten när jag läser om det med.

men jag ska köpa testet och se vad det visar.

• 060810

Idag är dag 2 med glutenfitt för min del och jag tycker på något sätt att jag mår bättre! :)
    Vet inte om det är psykiskt eller inte, men det får tiden utvisa! :) Har tänkt köra detta ett tag och se hur det funkar!

Misstänker att min dotter med har IBS, men det ignoreras för fulla muggar av vården! :(
    Senast idag sökte jag hjälp på vc, men fick då absolut noll respons! :(

Hon mår ju som jag gör och det är hemskt att se henne ha så ont i magen och må dåligt! :(

Izabelle äter dock vanlig mat fast utan mjölkprotein för det tål hon inte. Vågar inte experimentera med henne då hon bara är 2 år.

Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7