• Lovica

Tråden för oss med IBS, del 7

Hej!

Jag fick diagnosen IBS idag utav en läkare. Eller fick o fick. Hon sa att jag troligen har IBS och har ont utav gaser i magen. Hon sa att jag skulle undvika gasbildande mat och gav kål och lök s om exempel. Men jag behöver fler exempel än vad hon gav mig, så därför vänder jag mig till er i den här tråden. Har försökt googla på det men inte fått så mycket svar där.

Vad är gasbildande mat?

• Lovica
    Svar på #631
    Tack!
    Finns det inga länkar till svenska sidor?

Jag fick rådet att köpa minifom, får se om det hjälper
  • Lovica
    Vroooooom skrev 2008-08-20 08:42:56 följande:
    Fast det enda du behöver läsa på länkarna är ju listorna. Är det för svårt i alla fall?
    Nej egentligen inte, men det är lite lättare på svenska. Jag fick förrästen en tid hos en sjuksköterska som har hand om kostrådgivning. Ska bli spännande att höra om hon har några råd, eftersom jag måste gå ner i vikt oxå..

Någon annan som varit hos någon form av dietist?
  • Lovica

Maddisen80 jag undrar lite över hur du äter. Såg i den annan tråd att du äter enligt Gi. Vad äter du då? Jag tänkte på det här med fett och sånt, om min mage skulle klara det. JAg vet tamejtusan inte hur jag ska äta eftersom jag vill gå ner i vik´t + lindra min Ibs mage ( mest problem med uppkördhet och gaser som spänner ut magen som gör jätteont då).

• Lovica
    Maddisen80 skrev 2008-08-25 22:58:28 följande:
    Jag äter laxfile,kyckling,fläskfile, torsk eller allaska pollock,tomat,gurka, isbergsallad.
    Hur tillagar du det? Behöver tips!! Vad käkar du till frukost?
  • Lovica
    Maddisen80 skrev 2008-08-27 09:04:27 följande:
    Laxfile kör jag i ugnen i 30 min om det är fryst , vit fisk kokar jag allaska pollock i 15 min , sen frukost äter jag 2 glutenfria bröd med gurka som pålägg och mjölkfritt smör
    Ok.. tack
  • Lovica
    Maddisen80 skrev 2008-08-27 17:42:28 följande:
    hejsan händer i helgen då
    Ja du bra fråga haha. Om det blir väder så blir det nog brännboll.. Själv?
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7