Tråden för oss med IBS, del 7
Hej!
Jag IBS mage. Kul att det finns en färdig tråd med erfarna människor
Hej!
Jag IBS mage. Kul att det finns en färdig tråd med erfarna människor
Hej!
Jag har IBS-mage.
Det växlar mellan att vara förstoppad till diarrè. Aldrig mitt emellan. Jag var på vård centralen för några dagar sen. Fick utskrivet doseringspåsar. Innehållet ska jag äta tillsammans med fil eller dyl för att stabilisera. Jag har ätit fiberbitar och känt av lite skillnad men inte mycke. Jag går ner i vikt, har ingen matlust.
Japp
Har ni sett reklamen om Valio Max? Den ska enligt min mamma med IBS-mage rekommendera. Hon skulle köpa till mig!
Inte ens på coop forum? Välsorterade butiker borde ha.
Idag var jag på Ica Supermarket och köpte Valio Max
Jag köpte båda smakerna, du då?
Jag har svept min för idag. Jordgubb.
Jag har druckit 2 stycken. 1 varje kväll. Min mamma blev bättre efter 2 kvällar medans jag inte har känt nån skillnad. Kanske är jag laktoskänslig?!
Jag har sett att dom finns. Jag ska dricka upp dom Valio som är kvar sen provar jag proviva.
Trasig Udda Strumpa skrev 2008-08-28 21:59:49 följande:
Valio Max funkar inte på mig. Bajsar inte varje dag som man ska utan de går minst 3 dagar emellan fortfarande.
Aha, de jag anade!
Ska testa proviva. Vad är Guaribs och var kan jag köpa de?
Jag har köpt proviva nu. Jordgubb och mango. Jordgubb smakar i konstistens som kräm, mango gillar jag skarp.
Proviva funkar, verkar så ialla fall!!
Jag har inte blivit nå bra! Bajsar inte varje dag. Verkar som att de ska gå tillbaka helt (bajsa 1 gång i veckan) jag bävar.
Jag har problem med förstoppning. Fick utskrivet immodium men nu ser jag att de är för diarrè så vilken tur att jag inte brytt mig om påsarna.
tilda den vilda skrev 2008-09-05 08:38:11 följande:
Ingenting. Jag har provat valio MAX och proviva. Proviva funkar nåt så där men inte helt bra. De blir förbättring. Kanske jag som inte har tålamod? ibland diarrè men väldigt mycke problem med förstoppning.
tilda den vilda skrev 2008-09-05 09:04:01 följande:
Jag har haft problem i ganska många år. Kämpar med hemoröjder som äntligen håller på att försvinna. Vad är laktulos för nåt?
tilda den vilda skrev 2008-09-05 09:11:11 följande:
Ska köpas in Tack snälla för tipset.
tilda den vilda skrev 2008-09-05 09:42:27 följande:
Jag använder Xyloproct :S
Ska kanske byta nu när supparna ändå börjar ta slut.