Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

Tråden för oss med IBS, del 7

Hej!
    Jag IBS mage. Kul att det finns en färdig tråd med erfarna människor

• Licens To Kiss

Hej!
    Jag har IBS-mage.
    Det växlar mellan att vara förstoppad till diarrè. Aldrig mitt emellan. Jag var på vård centralen för några dagar sen. Fick utskrivet doseringspåsar. Innehållet ska jag äta tillsammans med fil eller dyl för att stabilisera. Jag har ätit fiberbitar och känt av lite skillnad men inte mycke. Jag går ner i vikt, har ingen matlust.

• Licens To Kiss

Japp

Maddisen80 skrev 2008-08-24 16:33:42 följande:
    Svar på #698almenacka är de inolaxol du fick?
  • Licens To Kiss

Har ni sett reklamen om Valio Max? Den ska enligt min mamma med IBS-mage rekommendera. Hon skulle köpa till mig!

• Licens To Kiss

Inte ens på coop forum? Välsorterade butiker borde ha.

3barnsmor35 skrev 2008-08-26 08:23:04 följande:
    Jag har letat i butik men inte hittat den
  • Licens To Kiss

Idag var jag på Ica Supermarket och köpte Valio Max

• Licens To Kiss

Jag köpte båda smakerna, du då?
    Jag har svept min för idag. Jordgubb.

IrenerI skrev 2008-08-27 19:23:25 följande:
    Har också shoppat de i dag på coopen Hoppas de funkar, dock är jag lite misstänksam mot att de är nån laktos i så man ska bli klen pga det. Men hoppas kan man ju alltid..
  • Licens To Kiss

Jag har druckit 2 stycken. 1 varje kväll. Min mamma blev bättre efter 2 kvällar medans jag inte har känt nån skillnad. Kanske är jag laktoskänslig?!

Maddisen80 skrev 2008-08-28 19:54:57 följande:
    Svar på #750almenackan ,den är ganska bra för magen
  • Licens To Kiss

Jag har sett att dom finns. Jag ska dricka upp dom Valio som är kvar sen provar jag proviva.

Trasig Udda Strumpa skrev 2008-08-28 21:59:49 följande:

vad jag kan se så är det laktos i dom shoten Valio gör ju inte bara laktosfria produkter och är det laktosfritt så står det på produkten jag dricker Proviva varje morgon tycker det hjälper mycket mot min trassliga mage slarvar jag med Provivan så blir jag sämre direkt Provivan är helt mjölkfri dessutom så gör Provivan att man får mindre gasbesvär vilket är väldigt skönt
  • Licens To Kiss

Valio Max funkar inte på mig. Bajsar inte varje dag som man ska utan de går minst 3 dagar emellan fortfarande.

• Licens To Kiss

Aha, de jag anade!
    Ska testa proviva. Vad är Guaribs och var kan jag köpa de?

Maddisen80 skrev 2008-08-29 17:05:48 följande:
    Svar på #759almenacka jo det kan vara så att du är laktoskänslig ,prova att undvika den ,köp guaribs
  • Licens To Kiss

Jag har köpt proviva nu. Jordgubb och mango. Jordgubb smakar i konstistens som kräm, mango gillar jag skarp.

• Licens To Kiss

Proviva funkar, verkar så ialla fall!!

• Licens To Kiss

Jag har inte blivit nå bra! Bajsar inte varje dag. Verkar som att de ska gå tillbaka helt (bajsa 1 gång i veckan) jag bävar.

• Licens To Kiss

Jag har problem med förstoppning. Fick utskrivet immodium men nu ser jag att de är för diarrè så vilken tur att jag inte brytt mig om påsarna.

tilda den vilda skrev 2008-09-05 08:38:11 följande:

ojdå! inte bra! känner inte till dina besvär, men kan du inte käka lite katrinplommon, aprikoser varje morgon, päron är ju oxå lite lösande.
  • Licens To Kiss

Ingenting. Jag har provat valio MAX och proviva. Proviva funkar nåt så där men inte helt bra. De blir förbättring. Kanske jag som inte har tålamod? ibland diarrè men väldigt mycke problem med förstoppning.

tilda den vilda skrev 2008-09-05 09:04:01 följande:

äter du nåt  för din förstoppning?
  • Licens To Kiss

Jag har haft problem i ganska många år. Kämpar med hemoröjder som äntligen håller på att försvinna. Vad är laktulos för nåt?

tilda den vilda skrev 2008-09-05 09:11:11 följande:

men som jag skrev tidigare, prova katrinplommon o aprikoser, funkar inte der kan du ju köpa laktulos på apoteket, GÅ inte för länge med förstoppningen inte bra, Lycka till nu med magen//// 
  • Licens To Kiss

Ska köpas in Tack snälla för tipset.

tilda den vilda skrev 2008-09-05 09:42:27 följande:

det är smörjmedel för tarmarna så det är lättare att skita ursäkta språket! eller ett finare språk sköta magen.
  • Licens To Kiss

Jag använder Xyloproct :S
    Ska kanske byta nu när supparna ändå börjar ta slut.

3barnsmor35 skrev 2008-09-06 13:15:02 följande:
    Det blir ju lätt mkt SKITsnack i den här tråden, men det får vi ta Ang hemorojder så är jag ngt av en expert, fick skador i ändtarmen efter min första förlossning (klocka som de drog tre ggr - allt gick sönder). Så länge magen sköts så mår tarmen ok, annars är det ett h-e. Jag använder SINOL-salva till vardags och Alcosanal-suppar om det är illa. Det viktiga är att inte använda de med cortison för ofta (tex Xyloproct), för då förstör man slemhinnan o det blir ond cirkel. Jag har även köpt AC3 gel (dyr!) och den svider rätt mkt, men funkar på lindriga problem. Det är lite joxxigt med rengöring av införelsegrejen också.
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7