Tråden för oss med IBS, del 7

Idag köpte jag Guaribs, ska testa imorgon bitti!
Jag har käkat Guaribs nu i två dagar, jag är inte genomkass så lite har det ju hjälpt! Annars om jag håller upp med Immoudium bara exploderar magen, men inte nu. Lite semi-konsistens om ni hajar *sorry för detaljerna* Jag har inte fått ont i magen av det och det var verkligen smaklöst och gick bra att dricka i vanligt vatten.
Gaserna försvann inte dock, så jag får väl komplettera med tabl mot det.
Varit en helt ok mag-dag idag! Vaknade m knip men jag visste nästan det eftersom jag åt lite onyttigheter sent igår *dumt* Dagen ok, rätt mkt gaser men behövde inte gå förrän på kvällen när jag kom hem! Väldigt skönt att slippa på jobbet måste jag säga.
Har ni inte provat Guaribs så rek jag det verkligen!
Tilda den vilda,
Immodium?
Det blir ju lätt mkt SKITsnack i den här tråden, men det får vi ta
Ang hemorojder så är jag ngt av en expert, fick skador i ändtarmen efter min första förlossning (klocka som de drog tre ggr - allt gick sönder). Så länge magen sköts så mår tarmen ok, annars är det ett h-e. Jag använder SINOL-salva till vardags och Alcosanal-suppar om det är illa. Det viktiga är att inte använda de med cortison för ofta (tex Xyloproct), för då förstör man slemhinnan o det blir ond cirkel. Jag har även köpt AC3 gel (dyr!) och den svider rätt mkt, men funkar på lindriga problem. Det är lite joxxigt med rengöring av införelsegrejen också.
Inte bra