Inlägg från: Newbride2008 |Visa alla inlägg
  • Newbride2008

Tråden för oss med IBS, del 7

Nej helt frisk blir man nog aldrig av IBS, iaf inte vad jag hört, men det lindrar nog besvären.

Vroooooom skrev 2008-08-05 14:22:16 följande:
    Jag måste såklart vara jobbig och inte hålla med dig Jag tror inte man blir frisk av en livstilsändring.
  • Newbride2008

Jag tror kanske att det är rent generellt så att de flesta blir bättre av motion och regelbundna måltider och av att slippa stress, sen är vi ju alla individer.
    Låter ju uppmuntrande iaf att man kan bli frisk, det trodde inte jag(iaf vad jag hört från läkare).

Vroooooom skrev 2008-08-05 14:33:49 följande:
    Det är väldigt inviduellt, tror jag. Jag och många med mig reagerar aldrig på stress. Det finns dom som mår sämre utav motion och sämre av att äta regelbundet osv osvMen man kan bli frisk från sin IBS. Fick man sin IBS av en maginfektion så ökar chansen att bli frisk. En del blir också friska efter klimakteriet.
  • Newbride2008

Tänk om det fanns en behandling för all IBS, vad skönt det skulle vara att själva slippa vara läkare och lista ut vad man mår bättre och sämre av... Det är verkligen så jäkla olika, man kan inte sätta fingret på något, jag vill ju veta! Vad kan jag äta och vad ska jag låta bli, vad ska jag tänka på och hur ska jag äta osv.

• Newbride2008

Har ni som är gravida med IBS haft svårare för att bli gravida just pga av magproblemen? Någon som vet någon undersökning som säger så eller påverkar det inte alls?

• Newbride2008

Skönt att veta :) Vill ju bli gravid nu!

Vroooooom skrev 2008-08-06 12:22:35 följande:
    IBS ska inte påverka fertiliteten.
  • Newbride2008

Då får jag verkligen hoppas på att jag blir gravid snart då :)

Vroooooom skrev 2008-08-06 12:54:20 följande:
    Många med IBS mår dessutom jättebra när dom är gravida. Dom är nästan helt friska i magen under 9 månader
  • Newbride2008

Jag jobbar heltid, ingen läkare har erbjudit mig att jag kan jobba mindre. Man står ju ut, men vissa dagar är det jobbigt..

happy pearly skrev 2008-08-11 23:08:49 följande:
    En fråga till er alla! Klarar ni av att sköta ett heltidsjobb med era magproblem?
  • Newbride2008

Vad jag inte fattar med IBS är detta: Läkarna säger att det är en störning på signalerna från hjärnan till tarmarna, vad spelar det då för roll vad man äter?

• Newbride2008

Jo jag vet, men det är vad läkaren har sagt till mig som förklaring. Självklart skulle jag ju ifrågasatt det då, men har inte tänkt på det förräns efteråt.

Vroooooom skrev 2008-08-19 09:46:54 följande:
    Alltså, läkarna har egentligen ingen aning om vad IBS beror på. Det finns många teorier men inget är bevisat.
  • Newbride2008

Nu har jag beställt Guaribs på apoteket, ska få det imorgon. Jag har ju provat allt annat så jag kan likagärna prova detta också, who knows! :)

Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7