Inlägg från: IrenerI |Visa alla inlägg
  • IrenerI

Tråden för oss med IBS, del 7

Vroooooom skrev 2008-08-02 10:54:05 följande:
    Inte jag.Nog kan jag tappa en 10kg på två veckor när jag inte äter men på grund av min sköldkörtelsjukdom så går jag upp dom igen så fort jag börjar äta normalt.Jag gick dessutom från att vara enormt vältränad och motionera varje dag till att inte våga gå ut överhuvudtaget och därmed inte röra mig någonting alls.Hade jag inte haft min sköldkörtelsjukdom så hade jag nog varit extremt smal i dagens läge.
    Hmm Nä undrar lite om de finns nått hopp om att gå upp i vikt igen om magen börjar sköta sig lite.
    Men tycker ju att de inte finns nått att äta snart
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-02 12:45:00 följande:
    jag vägde 55 kg år 1999 nu väger jag 97 har vägt 104 kg som högst,men jag trappa ner mina sömntabletter nu för de går man upp i vikt. min familjeläkare och en dietist är väldig bra, de sa att man kan gå upp om man äter mjölkprodukter,gluten,stark mat,lök ,hårdsmälta frukter, så när min dietist kommer tillbaka han hjälper mig mot ibs, då ska jag äta så här i 3 veckor, rent kött,vitt fisk,tomat,gurka,isbergsallad,havregrynsgröt
    Hmm ja de lät ju lite jobbigt för allt de man går upp av mår jag dåligt av

Min normalvikt har alltid legat på mellan 57-59 (160cm)
    Men nu är jag nere på 46-47 och är riktigt benig, och de är verkligen inte snyggt!
    Får hoppas de fastnar lite under grav nu som sen kasnke får sitta kvar.
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-02 14:34:44 följande:
    Usch vad du måste va smal,hoppas du lyckas gå upp,håller tummarna för din viktuppgång
    Ja inte är de särskilt mycket till övers på kroppen, visst vill man vara smal och så men inte till överdrift och har hellre nått kg till övers än så här.
    För kläderna sitter ju både styggt och dåligt.
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-02 22:55:11 följande:
    Det är sant ,men de se ut som jag är gravid så jag måste ner i vikt .
    Då kan du gissa hur rolig jag ser ut nu. V.9 och en mage svullen som jag vet inte vad och sen bara ben.. Ser helskum ut.
    Nåja bara magen växer till sig så lär de väl kanske spri sig lite.

Men innan jag blev sjuk så hade jag en tendes till att lägga på mig lite lättare och allt hamnade på magen, aldrig på låren eller rumpan. Och de var så störigt för de såg ju som sagt ut som man var gravid.
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-03 12:15:46 följande:
    Förra året var de en på gymmet som frågade om jag va gravid när jag duschade för jag har fullt med bristningar, nä sa jag ,jag är inte gravid och ha inte varit heller så man blev lite stött
    Vet man inte säkert ska man hålla tyst så är de bara.
  • IrenerI

Åh dumma jag, tänkte "prova" att äta lite ravioli bara för att.
    Ska till läkaren nästa vecka och vill ha mer än ett bevis på att mjöl t.ex. inte är någe bra.
    Åt en pytteportion men ajaj vad magknip jag har nu. Nåja hoppas de hålelr sig vid de..

• IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-06 10:12:23 följande:
    inte roligt med magknip ,vet hur de är ,man för rmatdagbok
    Som tur var gick de över efter ett tag och sen mådde jag riktigt bra! Märkligt.
    Men de verkar som att den här graviditeten gör de lite bättre, får hoppas att de håller i sig även sen.
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-06 11:11:29 följande:
    Vad bra att det gick över efter ett tag. När ska ditt barn komma ut då?=)
    Den här gången blir de tydligen en Mars bäbis. Mitt i svinkalla vintern Så typiskt
  • IrenerI
    Vroooooom skrev 2008-08-06 12:01:49 följande:
    Jag passar också på att skaffa ett barn till vintern Är beräknad till början på oktober.
    Åh då får du ju hela vintern jag slipper iaf de mesta av den tack och lov. Dom andra 2 har ju kommit på sommaren och hade även hoppats på de nu men men..
  • IrenerI
    Newbride2008 skrev 2008-08-06 12:17:31 följande:
    Har ni som är gravida med IBS haft svårare för att bli gravida just pga av magproblemen? Någon som vet någon undersökning som säger så eller påverkar det inte alls?
    Nu har ju jag inte fått diagnosen ibs men de verkar väldigt lurt att de är nått sånt jag har.

Och nix inga problem med att bli gravid de här är ju 3:dje gången och de var en liten ynka miss och de tog sig direkt
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7