Inlägg från: IrenerI |Visa alla inlägg
  • IrenerI

Tråden för oss med IBS, del 7

Maddisen80 skrev 2008-08-19 18:48:58 följande:
    Okis det är ett tag och vänta, här i landskrona ta de bara 3 dagar innan de få hem. Hoppas att du kommer iväg till klippningen
    De var nått om att de inte fanns på lagret.. och de är väl långt att få upp saker hit. Känns som man bor utanför landet ibland
    Ja bara magen kunde lugna sig och sluta göra så ont..
  • IrenerI
    68an skrev 2008-08-19 20:36:15 följande:
    Kvällens tv tips!"Hjälp - jag kan inte sluta fisa!" Kl 21-22 på Tv 4.Kanske sevärt för endel av oss.
    Har redan slagit på tv med rätt kanal.. Är ltie nyfiken på de där..
  • IrenerI

Ja nån direkt hjälp så av programmet fick jag inte, men de känns iaf bättre inombords att få höra att de finns fler som har liknande problem iaf.
    Så intressant var de.

• IrenerI
    S0YA skrev 2008-08-22 12:00:45 följande:
    Är det någon som upplevt att problemen blivit värre under graviditet?
    Jag fick alla mina problem av graviditeten.
    Nu är jag gravid igen och mår lite bättre än jag gjort på länge, men fortfarande har jag mina dagar.
    Nu i natt var jag uppe ett par gånger och mådde kasst.
    tror de berodde på spagetti och köttfärssås jag åt borta igår..
  • IrenerI

Blää..
    Verkar som de bara är att börja om på den gluten och laktosfria dieten. Var ju bra nån vecka men nu har de börjat om igen, suck.

Konstigt tycker jag att de verkar vara de jag äter på eftermiddan magen inte gillar. Men på morgon och förmidda går de bra. Verkar inte spela så stor roll vad jag äter på morgonen..

• IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 19:56:44 följande:
    Vi får gå på denna dieten tillsammans och peppa varandra och man få ha örtkryddor,spenat,squash,avacado glömde jag säga och ris.
    De jag tycker är jobbigast med den är att de är så svårt att hitta på mat, och just nu vägrar jag nästan all lagad mat blir så illamående av de.. Vill helst bara småäta och de finns så lite sånt tycker jag..
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 20:03:42 följande:
    Så där kan jag känna med, man vågar knappt gå någonstans för magen .
    Nä jag har varit in till stan 3 ggr sen i maj, alltså ner på själva stan. Har varit utanför och handlat mat men de är väl ungefr de enda med. (Har 4mil till stan
    Och är så less på de, förut var man i stan flera ggr i veckan och umgicks med folk. Nu är man osocial och isolerad. pest..
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 20:07:11 följande:
    jo precis man är isolerad håller med, sen rädd att man ska skita på sig rent utsagt
    Ungefär så ja. Att måste på toa när man är på stan och veta med sig att man måste hitta en och se hoppas att de inte är kö.
    Folk har ju sagt att ja men blir du dålig är de ju bara att åka hem.. Jo visst.. 4 mil i bil är ju mycet bättre.

Finns ett ställe jag kan åka till och vara hyfsat lugn och de är Öppna förskolan. Tar max 10 min i bil och de flesta vet att jag har nån sorts magproblem iaf.
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 20:14:51 följande:
    okis det är ju bra, men jag har även svårt att gå på gruppträningar för tror att man ska göra bort sig ,men min mage må bättre av träning
    Hmm och min mage verka må sämre av tränig, om jag går en promenad börjar magen bråka.
    Verkar må bäst av att i princip ligga på soffan hela dagen. Mende lär antagligen även bero på att då är jag helt lugn med.
    Min mage reagerar på minsta lilla pyttestress elelr oro.
  • IrenerI
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 20:18:37 följande:
    jag tränar spinning och core. okis jo det är jobbigt med ibs magar,men varför råka vi ut för det?
Svar på tråden Tråden för oss med IBS, del 7