• DeZemBer

Kudde som passar till IKEAS örngott?

Har fått flera set sängkläder för spjälsängen från Ikea, men på kudden och täcket man köper där så står det ju att dom är från 12+.
    Vart hittar man kudde och täcke som har samma mått som Ikea? :)

Kollade på 1klass eller nånting hette det, men jag kunde inte beställa därifrån :( Men där fanns det iaf.. men, måste ju finnas fler ställen?

• Svar på tråden Kudde som passar till IKEAS örngott?
  • skorpiona

Bor du nära Ullared? Nån sa att de har samma mått på sina sängkläder, men jag är inte säker...

Vi har kudde och täcke från NG baby (köpt på babyproffsen), och kudden passar perfekt till IKEAs bäddset, dock inte täcket, men det funkar som det är också tycker jag... behöver inte vara precis enligt mig iaf! Sen har faktiskt täcket nästan inte använts alls ändå eftersom de inte ska ha täcke när de är små, bara filt eftersom det blir för varmt med täckena (även de tunna). Och när han väl kunde börja använda täcke så sparkade han bara av det, så nu har han bara kudde! Kanske att täcket kommer till användning lite längre fram... Men hasta inte på och köp ett täcke! Använd bara påslakanet, eller möjligtvis ha en tunn filt i. Jag köpte en fleecefilt från IKEA och klippte till rätt storlek!

• DeZemBer

Näe tyvärr bor jag inte nära Ullared.

Får kolla in på babyproffsen då efter kudden iaf, tack! :)

• Nikas

DeZemBer: www.1klass.se har kudde som passar örngott från ikea. Märket heter NG Baby och iallafall JAG har beställt kudden:TVÅAN som ska vara tunnare, alltså bättre för spädisar.

• Nikas

DeZemBer: www.1klass.se har kudde som passar örngott från ikea. Märket heter NG Baby och iallafall JAG har beställt kudden:TVÅAN som ska vara tunnare, alltså bättre för spädisar.

• isabellesmamma

Jag har köpt en kudde från Rätt Start på Babyproffsen och det funkar att ha IKEA's örngott på den.

Älskade bebis ~ BF 14/7 ~
  • Nikas

Det var inte kudden som var problemet för Mig, köpte också från Rätt Start. Utan det var täcket...

Svar på tråden Kudde som passar till IKEAS örngott?