Poppa popcorn som förr..
Ska poppa i kastrull efter åratal av micropoppande. Hur gör man? Hur varm ska plattan vara?
Ska poppa i kastrull efter åratal av micropoppande. Hur gör man? Hur varm ska plattan vara?
Täck botten med olja och sen täck med popcorn, full fräs!
Glöm inte att skaka!
Jag brukar köra på sexan tills de börjar poppa och sen sänker jag till typ fyran. Skaka och rör kastrullen hela tiden så det inte bränner
Glöm inte att sätta på fläkten oxå
Längtar tills vår kökskåpa med fläkt blir färdigbyggd så att jag kan göra poppisar på gammalt vis
Gillar inte alls micropop!
Om jag vore du skulle jag även ha i en klick smör med oljan, muuums
Jaja glömde lite detaljer
Jag brukar lägga in nån smörklick o salta lite när jag slängt i popcornen, blir mumma!
Jag gör alltid så att jag häller ett lager olja i kastrullen, lägger i tre majskorn o väntar på att de ska poppa. När de poppat lägger jag i ett lager majskorn och skakar några ggr. På så sätt vet jag att värmen är rätt
Jag saltar redan i oljan!
Jag slänger ner ett par majskorn först. När jag hör att de poppar tar jag bort locket, lägger i resten av kornen, drar ner värmen (har gasspis), på med locket och SKAKA! Sen tillbaks på spisen. Skaka ett par ggr till under tiden det poppar.
Och glöm inte att använda en kastrull du inte är rädd om!
Jaaa, så gör ju jag med
Tänk vad man glömmer!
Häll i olja, full styrka på plattan, häll i popcorn, på med lock...vänta tills det börjar poppa, skaka kastrullen då o då för att det inte ska brännas, när poppet minskar dra av från plattan! Salta och häll på ev smör!
Viktigt, stor kastrull
Detta är ända sättet jag kan för jag äger ingen micro och kommer aldrig göra
Jag använder alltid TEFLONKASTRULL då jag poppar popcorn.