Hur får man bort klistermärken från möbler?
Är intresserad av en säng på Blocket, men det sitter en massa gamla klistermärken på, är det svårt att få bort och lämnar det fula märken?
Är intresserad av en säng på Blocket, men det sitter en massa gamla klistermärken på, är det svårt att få bort och lämnar det fula märken?
Är det papper så borde det räcka med att blötlägga genom att hålla en våt trasa efter resterna och annars kanske det går att ta försiktigt med aceton för att få bort resterna om materialet på sängen tål det vill säga. Värma försiktigt med nåt kanske oxå skulle funka.
OK, kanske är värt att testa då? Det går ju att måla om om det skulle bli helt knasigt!
Ja och sen om ni ska hämta den själv så skulle jag be om att få prova ta bort nåt märke på plats innan jag bestämmer mig för att köpa den eller inte. Det borde säljaren gå med på för en säng full med märken som inte går att ta bort borde inte vara så eftertraktad.
Jo en sak till som jag tagit bort klisterrester med i första hand är T-sprit och vissa saker ha rjag använt Sonax flytande hårdvax och i vissa fall kan avfettning också funka med men man får tänka i första hand på vad det är som ska bli rent och vilket medel som kan funka bäst. En säng som luktar avfettning är ju inge kul men t-röd borde funka. Vad är det för material? Du har kanske en länk till annonsen?!
Kom på mer. Casco har bla nåt som heter limtvätt men det kan jag inget om. Sen kan fett funka på vissa material, tex stryka på smör efte rman tagiot bort dekalen.
tapetbortagarmaskin borde funka. du värmer med ånga och sedan skrapar du bort.
Testa att använda ett suddigummi eller liknande :)
Har inte provat några av tipsen än, men när vi kommer hem från semestern ska jag sätta igång!
Ett tips om möbeln är lackad/laminat är att först dra bort klisterlappen och sedan gnugga med (oliv)olja , gå efter och ta bort den ev fettfläcken som blir med lite diskmedel... (Dock ingen hit med olivolja på obehandlade sängar eller vaxat trä...), Aceton löser färg/lack så det skall man passa sig för att använda...
Tackar för de extra tipsen!