• kicka84

Visst är det skillnad på "bonus"barn och biobarn

Anonym skrev 2008-06-25 11:21:15 följande:
    Klart de e skillnad. När jag ser min son blir jag lycklig, glad det pirrar i kroppen, han e söt, fin och helt underbar...När jag ser min bonus känner jag ingenting. Nada, zero, zipp....

för det fösta fattar jag inte hur din sambo klarar av att leva med dig, och jag tycker verkligen synd om din bonus som du inte allt har några känslor för...

när man går in i en relation där det finns barn sedan innan, så bestämmer man i samma stund att man också accepterar och välkomnar hans/hennes barn...

har själv en sambo som hade barn sedan tidigare förhållanden, och dom har jag diggat sedan första stund. hade jag inte gjort det hade jag inte blivit tillsammans med min sambo,
    barn behöver trygghet och kärlek, och hade jag vetat att jag inte kunnat ge dom det så
    skulle jag aldrig ge mig in i en relation där det fanns barn sedan tidigare.
    jag och min sambo har vart tillsammans i 4år nu, och hans barn betyder så otroligt mycket för mig. de är världens goaste bonusar och jag älskar dom verkligen.
    dom är de bästa syskonen man kan tänka sig till våra 2 gemensamma barn och jag skulle aldrig vilja mista kontakten med dessa härliga barn.
    Jag tar minst lika mycket ansvar för mina bonusar som deras pappa gör, läxor å sånna grejer hjälper jag självklart till med och mycket annat.

och om dagen kommer då jag och min sambo bryter med varandra så hoppas jag verkligen han träffar ngn som tar mina barn till sitt hjärta såsom jag gjort med hans barn.

de som gör skillnad på bonus och egna barn kan jag inte förstå mig på...visst har man en speciell kärlek till sina egna barn, det går inte att komma undan. men att göra skillnad är en annan sak. alla barn inom ens egna väggar förtjänar minst lika mycket kärlek, trygghet och rättvisa. att ett barn ska behöva anpassa sig efter de barn som deras pappa/mamma skaffat med sin partner är enligt mig bara skitsnack...
    det är deras hem också, och det är deras mamma/pappa de är hos, och man ska väl inte behöva känna sig ivägen i sitt eget hem. att man "bara" bor varannan vecka spelar ingen roll...hem som hem, och det borde i alla lägen vara den bästa tänkbara platsen man kan vara på...

älskar våra barn:)
  • kicka84

Ett barn som inte älskas, lär sig inte heller älska...

Fyfan rent ut sagt till er alla som tror att barnet inte känner av ngt alls,
    barn är väldigt duktiga på att känna när saker inte är rätt...

måste fråga, varför i helvete sätter ni i en relation där barn finns sedan innan
    om ni nu inte tar dom till er? och vafan är det för föräldrar som låter sitt barn komma i klämm på detta vis?

om jag burit på mig de känslor ni gör genemot mina bonusbarn
    så hoppas jag då att gubben min kastar ut mig illa kvickt!

ts som skriver att han gör allt med sin bonus, leker å mycket mer, utan att barnet vet om vad han egentligen noll för denne...hua hua säger jag bara.
    barn vet å förstår mkt mer än vi själva tror...
    är bara dig själv du lurar i slutändan om att "allt ska se bra ut" ,
    och när den dagen kommer har du inte bara dragit ner dig själv i fördärvet utan även ett oskyldigt barn.

ta hand om dom ni har, dagen kommer då det är för sent....
Svar på tråden Visst är det skillnad på "bonus"barn och biobarn