Mödomshinnan efter förlossningen
Efter förlossningen så har min mödomshinna deltas i 4 olika delar. 2 st är ganska stora och hänger nästan utanför öppningen. Kan man be gyn att ta bort dom här slamsorna eller? Hur ser ni ut?
Efter förlossningen så har min mödomshinna deltas i 4 olika delar. 2 st är ganska stora och hänger nästan utanför öppningen. Kan man be gyn att ta bort dom här slamsorna eller? Hur ser ni ut?
har inte vågat kolla
Det låter ju som att det är blygdläpparna du menar! De har alltid funnits där och ska finnas där. Mödomshinnan försvinner senast när man har sex första gången...
Hehe, ursäkta mej men...
Mödomshinnan spricker oftast när man har sex första gången, men den försvinner inte! Inte på mej iaf. Mina blygdläppar vet jag precis var dom börjar och slutar - och det är definitivt inte dom! Dom här resterna av mödomshinnan sitter inne i slidan, och eftersom jag sprack när jag födde barn så sprack min mödimshinna upp ännu mer. Det är 3 år sen jag födde så det är knappast nåt som kommer rätta till sej med tiden.
Är det nån som har tagit bort resterna? Hur går det till, hur ont gör det osv?
nää mödomshinnan är en tunn tunn hinna, av slemliknande hud.. den försvinner GARANTERAT vid sex.. och har du fött barn är den väck..
du kanske inte känner till att man har två par blygdläppar????
Yttre och innre???
De innre kan efter förlossning bli lite uttöjda och liksom hänga ner lite. mina har för övrigt ALLTID varit lite "hängiga" men det är inget jag har stört mig på..
Skratta inte åt Ts. Det är inte mödomshinna du har, utan extra slemhinna. Jag hade så i flera år, hade 2 ingångar till slidan. Men det operades bort. Gå till din gynekolog om det stör dig, det är jättenkelt att skära bort det.
Mina inre är oxå hängiga, men dom har ingenting att göra med det här jag pratar om!!
Det är inte alls samma "konsistens" som de inre blygdläpparna, utan som du säjer: slemliknande hud.
Okej, extra slemhinna, det kan jag köpa!
Varför blir det så? Gör det ont att skära bort?
det kan visst vara mödomshinnan............den är inte slemliknande utan består av ett hudveck som sedan efter debuten kan bli flera stora eller mindre hudflikar!!!!!!!!!!
Det är dessa hudflikar som blivit större på Ts efter förlsossingen!
TS prata med din Bm eller gynekolog! Det finns intimkirurgi man kan göra............men du får bekosta fdet själv.
Sök på intimkirurgi på google
Lycka till!
Det bästa vore väl att gå till en gynekolog, fråga vad det är och höra om det går att ta bort?