Inlägg från: en blev två |Visa alla inlägg
  • en blev två

Hur ska man kunna jobba & ha barn i Storbritanien????

Jag blir tokig på det här landet ibland!!!
    Sitter just nu och försöker pussla ihop barnomsorg till min tre barn, tvillingar på ett år och en pojk på nästan 4.
    Det är meningen att jag ska börja jobba tre dagar i veckan om två månader men jag tror inte att det kommer funka. Ringde just till ett dagis och det skulle kosta ca £500 per barn/månad, totalt £1500!!!!!!
    Nu ska jag ringa till lite dagmammor men även dom kostar minst ca. £900 och då måste man hitta någon som kan ta 3 barn och som kan ta den stora till lekis.
    Usch vad jag blir arg, vet inte om jag har lust att vara hemma heltid med tre barn, känner att jag blir grå hårig av att bara tänka på det

• Svar på tråden Hur ska man kunna jobba & ha barn i Storbritanien????
  • en blev två

Tack för alla era råd ska träffa min chef i morgon.
    Tyvärr så får vi inte några bidrag till barnomsorg. Det får man bara om bägge vuxna har dåligt betalda jobb, vi ligger däremot precis över gränsen.
    En Au-pair skulle vara jätte bra men vi har tyvärr ingen plats, vi har bara tre sovrom.
    Vi inga kompisar som har lust att se efter två ett-åringar och en fyra-åring. Det blir rätt många barn om man har två själv, plus att en del jobbar redan.
    Svärmor sa häromdagen att hon kanske kan se efter den stora killen två dagar i veckan, vi får se hur det blir med det. Håll tummarna att det fixar sej.

• en blev två

Nej ingen lösning än!!
    Ska träffa min chef igen idag men det ser inte bra ut. Vi har räknat fram ock tillbaks och kommit fram till att vi har bara råd att jag jobbar 2 dagar i veckan. Jag gjorde 3 dagar/vecka innan tvillingarna föddes. Mina svärförädrar har erbjudit sej att ta den stora killen 2 dagar i vecken. I sånt fall behöver vi bara dagmamma till tjejorna, det skulle kosta ca £480 för 2 dagar plus att då tjänar jag så lite att jag knappt behöver betala skatt + childcare voucher. Ska jag däremot göra 3 dagar i veckan så blir det ca £845
    Vi får se hur mötet går idag men jag har inga större hopp, blir nog till att man får bli "hemma fru"

Svar på tråden Hur ska man kunna jobba & ha barn i Storbritanien????