ni som har varit på astrid lindgrens värld, hjälp tack
Jag undrar lite över björkbacken som består av stugor och hotell, är det ett bra boende?
Jag undrar lite över björkbacken som består av stugor och hotell, är det ett bra boende?
Har aldrig själv bott där så jag kan ju inte svara på hur servicen är men jag bor själv i Vimmerby, väldigt nära Björkbacken. Stugorna är ju inte så stora men ser fina ut, mitt emot ligger badanläggningen "Grodis" och där finns även en lekpark. Hotellet verkar fint och välskött, resturangen på hotellet är nybyggt/renoverat. Till Centrum tar det kanske en 15-20 minuter att gå. Till ALV tar man kanske bilen om man inte vill ha en längre promenad.
tack! Kanske skulle ta ett ställe lite närmre då, för det lär vara ont om p-platser eller?
ALV har en stor parkering så jag tror inte det ska vara några problem. Det finns ju Pippi-hotellet också men det ligger mer avsides från stan. ALV har ju sina egna stugor också förstås. I lilla centrum finns Stads hotellet och Hotell Karl den 16:de, från dessa två har ni ju förstås närmre till ALV än från Björkbacken, det tar kanske drygt 10 minuter att gå i normal takt.