• Anonym (Fundersam)

Avbrutet samlag - dra ut för sent

när räknas det som att "dra ut för sent"?

När killen drar ut och kommer direkt efter det?

• Svar på tråden Avbrutet samlag - dra ut för sent
  • ramlander

när det har gått för han, eller?

• Elli P

HÅller med - dra ut i tid är väl innan han kommit, för sent är väl om han inte hann ut och kom däri?

• marial82

Avbrutet samlag är inget preventivmedel, det kommer lite sperma innan den riktiga satsen kommer så man kan bli gravid även innan det går för killen.

• Anonym (Fundersam)

jag läste nånstans om att dra ut i god tid och därefter stimulera till utlösning, det var därför jag frågade.
    Typ om det kanske fanns en större risk för graviditet om han drar ut och kommer direkt.

• ramlander

eller så finns det kondomer!

• Elli P

Håller med, är man inte redo att bli gravida kanske man ska vara vuxen och satsa på ett bättre prev.medel! =)

• Bebis

Eftersom det ofta kommer försats som killen inte ens känner av innan den riktiga utlösningen är det väl försent i samma sekund han stoppar in den.
    Sen kan man ju vara blåögd och välja att tro att det endast är försent om han råkar komma i.

Don't Panic
  • Buttelina

vid vanligt samlag är det ca 20 % chans att bli gravid och vid avbrutet samlag är chansen 15 %!

Vill du inte ha barn så snvänd kondom!

• Anonym

jag och min sambo har alltid kört avbrutet, han kom inte på sekunden han drog ut den utan sen hjälpte ja honom sista minuten. Aldrig blivit gravid PÅ 4 år sen bestämde vi oss att försöka få bebis och blev gravid på första försöket!

Jag rekomenderar det inte då man vet aldrig säkert, vem vet vi kanske bara hade tur i 4 år

• Bebis
    Anonym skrev 2008-06-29 01:06:37 följande:
    jag och min sambo har alltid kört avbrutet, han kom inte på sekunden han drog ut den utan sen hjälpte ja honom sista minuten. Aldrig blivit gravid PÅ 4 år sen bestämde vi oss att försöka få bebis och blev gravid på första försöket!Jag rekomenderar det inte då man vet aldrig säkert, vem vet vi kanske bara hade tur i 4 år
    Ja det var bara tur.
    Don't Panic
Svar på tråden Avbrutet samlag - dra ut för sent