Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Hallå i tråden!
Är det ok att hoppa in här?
Jag har varit med om ett ma och ett mf i år, först ett ma i slutet av februari, var då i v. 17 när jag fick reda på att fostret dött redan i v.9. Hade inte märkt något alls, det kom som en kalldusch. Blev väldigt illa bemött & omhändertagen på "vårt" sjukhus så dit vägrar jag gå igen. Blev en himla massa strul med blödningar nästan dagligen i 3,5 månad innan jag äntligen fick tag på en läkare på privatklinik som hjälpte mig.
Första försöket efter att kroppen var ok så plussade jag igen i slutet av juni, total lycka blandat med oro såklart. Hann vara lycklig i nio dagar, sen började det blöda, v.5+4. Kontroll & återkontroll, inget hcg kvar i blodet efter en vecka, och inga rester kvar.
Har nu strax gått en månad och kroppen känns mer "normal" nu mot vad den gjorde efter ma:t. Hoppas på ett plus, men har lagt ner det där med äl-tester & räknande på bim-datum tills vidare.. Är ganska skönt faktiskt. Vi kör på ett tag & ser vad som händer...
Har inte läst så mycket i tråden, men ni får hemskt gärna berätta en "snabb-version" av era historier, om ni orkar!
Må så gott!
Mary