• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

*Tänker p a80 just nu*

Kram till LillaD, måste vara jobbig sits. Har du ngn gyn att konsultera nu då?

Finesssan: Tyvärr har jag inga tips.
    E vägrade bröstet ibland men då var det senare och hon behövde det inte längre så det var ingen panik.
    Men jag har hört andra med problemet, dock ej registrerat deras lösning.

• Lycka77

Håller tummarna hårt, hårt, hårt för att det ska se bra ut för a80 idag!!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • fruZ

Tack alla som tänkt och hållit tummar och trott på räkan! Det funkade, den sprattlar vidare i min mage

Fick göra UL istället för VUL för första gången. Kanske tyckte snyggdoktorn (som inte var så snygg längre...) att det var lättare att undersöka mig så.

Ingen längdmätning idag heller, men vi såg en stoor fin moderkaka utan blödningar, ett hjärta som slog och en räka som sprattlade. *nöjd*
    Och nu är det ju bara 11 dagar till UL. (Usch, jag har börjat fundera på hur bra det egentligen är att göra UL/VUL hela tiden... försökter trösta mig med att de jag gjort iaf varit korta)

Återigen, TACK för allt stöd. Ni är bäst!

• Lilleskuttan

a80.Å va skönt att det var bra med bebisen.Såg han var blödningen kom ifrån? Vilken v är du i nu?

• Bling1975

Hoppas verkligen att det har gått bra för a80 idag!

Finesssan - låter inte kul med lilla Vida som inte vill äta. Har tyvärr inga råd alls att ge dig, men mina vänner med barn brukar säga att de äter när de vill, vissa dagar inget och andra dagar massor. En vän började mata sin son när han fortfarande sov så att han inte skulle hinna bli arg innan bröstet kom när han vaknade. Då blev han nämligen hysterisk och kunde inte äta för att han var så ledsen. Men det verkar ju vara lite annorlunda för dig.

Lycka - hur går det?

Tack för allt stöd, det har varit så orättvist att lilla pappa som bara är 58 ska leva resten av livet som invalid. Om allt fungerar som det ska så kanske sportgalningen kan börja med golf igen och arbeta några år till. Hans tidigare läkare verkar inte vara så insatt i just Parkinsons och min kära far är inte så bra på att ställa krav och prata för sig. Det är ju som vi alla här vet viktigt för att få rätt vård i Sverige...

Stitch längtar efter Lilo
  • Lycka77

Åhh vad underbart a80 Grattis!!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Bling1975

Åååå det hade ju gått bra! Hurra hurra hurra för lilla räkan!

Underbart, klarar den det här så ska den nog klara sig hela vägen!

Stitch längtar efter Lilo
  • fruZ

Precis vad jag just tänkte, Bling! Att nu ska jag verkligen försöka njuta lite. Särskilt om blödningar håller sig borta. Men som sagt klarade den störtfloden i måndags så klarar den det mesta!

• mamarazzi

a80: hurra!! Vad underbart!! En liten fighter i magen!!

lillaD: Fy för mens och isch vad jobbit med svärfar. Hoppas att de snarast kommer på vad det är.

Finessan: jag instämmer i det som Bling skriver. Vissa dagar äter de inte - andra äter de. Antagligen finns det en anledning till att hon inte äter och då går det inte att tvinga. Dock kan du pröva med att försöka amma då hon sover/precis håller på att vakna. (precis som Bling skriver) Hoppas det fixar sig.

EGO: Jag har fått svar av DrM i Helsingborg!! Han skrev så bra och jag vill åka till honom NU men han ville att jag först skulle göra den vanliga utredningen i Malmö eller Lund och om den sen påvisade "ingen förklaring" så ville han ta sig ann oss. Han specialicerar sig tydligen på just detta.
    "Jag har haft ca 70 par med era problem och med mycket få undantag har det gått väl!"

Dock vet jag inte hur det blir med våra försök till bebis nu om jag får ett nytt jobb... Livet blir inte som man tänkt sig alltid. Imorgon ska jag gå på andra intervju på ett jobb som projektledare på en kommunikationsbyrå och de har 6 månaders provanställning. Inte kan man gå och bli gravid då inte... Endast killar är det på kontoret med... fast det kanske inte är en nackdel för då slipper jag ju ha gravida kollegor iallafall.

• fruZ

Mamarazzi; Vad bra det låter med drM! Har ni tid för vanlig utredning i Lund/Malmö? *glömsk* I så fall skadar det väl inte att göra den först. Och sen får ni hjälp! Och vad glad jag blir att han säger att hans metod funkar så bra, det är ju den jag följer!

Och du, det hinner nog tyvärr gå ett par månader med utredning och sen iaf ytterligare en innan du blir gravid, och sen syns det ju inte första månaderna så då hinner du ju jobba 6 månader och bli fastanställd innan du måste säga nåt till jobbet. Funkar inte det?! Är det nåt man lär sig på det här eländet så är det väl att man inte kan planera in en graviditet i livet, för det blir ju ändå inte som man har tänkt sig. Man får ta det som det kommer. Kram!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7