Inlägg från: Mammatill4a |Visa alla inlägg
  • Mammatill4a

    BF Oktober 08

    hej hej.. kikade in och skriver av mig lite.. väntar 4.de barnet tills den 30 oktober, har ingen magkänsla om vad de kan tänkas bli denna gång, men har två namnförslag och det är Elsa om de bli en Flikka och Neoh om de blir en pojke. gick in i v 25 i fredags 11/7 och illamåendet slutade v 17 så nu mår man prima , med lite hål i båda sidor om man tar sig en snabb promenad..

  • Mammatill4a

    jag har en tvillingvagn här hemma eftersom ja har en 06:a som kanske brhöver vila benen om man är ute på promenader i höst/vinter mm och så ska ja köpa en brio duo av en kompis nästa vecka från 07 som är i färger creme,vit och lite röd. med crene färgade stjärnor inne i liggdelen och suffleten.. endast använd av henne i 6 månader..

    SJ bor jag,maken och alla barnen i linköping

  • Mammatill4a

    skojsigt att köpt nästan allt klart, här är de bara lite kläder av neutral sort och vagn som är köpt, så mkt är kvar och lite har vi ju sen innan då vi har barn födda år 01,03 och 06

  • Mammatill4a

    men gud så skönt att allt ser bra ut hittills. hoppas de kommer gå bra för er hela vägen fram..

  • Mammatill4a
    Pormoicheia skrev 2008-07-12 23:33:23 följande:
    Ja vi håller tummarna vi med.Helst inte Neontalavdelningen igen!Sköterskorna var visserligen jättetrevliga, men ändå.2 veckor med att behöva be om hjälp med att få hålla i sonen var mindre kul kan jag lova.Han hade slangar och skit överallt...*blä*Elsa är för övrigt ett så himla gulligt namn
    ja fy de kan inte vara lätt då, slapp du förlossningdep i det läget??

    ja de är gulligt, passar bra till övriga syskonen namn.. men inatt drömde ja om en arvid:-P
  • Mammatill4a
    Pormoicheia skrev 2008-07-13 11:01:16 följande:
    Ja någon deppresion fick jag aldrig.Men att gå runt nere på BB med sonen 2 våningar upp var lite trist och det kändes hemsk emellanåt.Jag fick liksom inte komma in i mammarollen ordentligt så det tog ett tag innan jag liksom kände att jag var mamma på riktigt.Processen stannades liksom upp där mellan att ha varit gravid och ha ett barn i famnen och första veckan var det så man knappt vågade ta i honom.Så det tog nog runt 4 månader innan jag liksom kände att jag landat i min nya roll och "det nya livet".
    ja herregud de är ju förstårligt att du kände så.. kan ju inte vara lätt...
  • Mammatill4a
    Pormoicheia skrev 2008-07-13 12:09:35 följande:
    Det gick ju bra så det är inget vi tänker på längre.Som det är nu hoppas vi mest bara att "det" stannar inne så pass att vi slipper neo iaf Men det borde inte vara någora problem.Hur har det gått för dig hittils i graviditreten?
    ja det är sant så..
    sorry att ja ninte skrev längre förut, ont i huvudet..

    jo det går bra hittills, ingen urinvägsinfektion el inflammation i gallan, tar en dag i taget, men vet ju aldrig när de kan hnda.. hopppas på en komplikationsfri grav denna gång , men visar sig mot slutet..
  • Mammatill4a
    Baggis skrev 2008-07-13 14:32:10 följande:
    Hej hejJag väntar min andra son som är beräknad till den 24oktober..Såå spännandeNamnet vill jag ej avslöja hi-hi
    spännande, då fyller min man år
  • Mammatill4a
    Pormoicheia skrev 2008-07-13 18:28:05 följande:
    Mammatill4aVad för sorters komplikationer har du haft tidigare?(om det går bra att jag frågar alltså)
    ja fråga på du,, med barn 1 hade ja två urinvägsinfektioner på rad fick ligga inne med antibiotika 1 natt plus medecin med mig hem fick en flikka på BF, barn 2 hade ja både urinvägsinfektion och njurbecksinflammation el vad de hette fick ligga inne 2 dagar med antibiotika intravinöst plus andra dagen kom sonen på BF barn 3 fick ja urinvägsinfektion i mitten av grav medecin som åtgärd i slutet inflamerad gallad fick inte i mig nåt att äta fick dropp dag 5 ut och in från sjukhus vart levervärldena dåliga så fick de ta hl på hinnan så fick vi en tjeja bf -5
  • Mammatill4a
    Zizzi83 skrev 2008-07-13 19:19:47 följande:
    Väntar en liten den 16 oktober =)
    Grattis
  • Mammatill4a
    Pormoicheia skrev 2008-07-13 21:13:34 följande:
    Oj.UVI har jag också haft under båda graviditeterna, men det har varit så jag inte ens märkt av det utan det har upptäckts av BM när jag lämnat det sedvanliga urinprovet.Och då har det räckt med medicinering hemma.Visste inte att det kunde gå så långt att man behövde läggas in.
    ja kände då inte av mitt heller, så de gick ju lite för långtså ja fick värt i njuren på baksidan av rygen därför inläggning
  • Mammatill4a
    Pormoicheia skrev 2008-07-13 22:10:45 följande:
    usch...lät inte kul allsMen det är väl skönt att det inte var något värre iaf.Träffade en tjej på BB där något typ lossnat och lagt sig ivägen o.s.v. (mindre kul)
    jo de känns skönt attde inte varit värre, men gallan var faan i mig värst smärtan är värre än att föda barn kan ja säga..
  • Mammatill4a
    pluggandemamman skrev 2008-07-14 19:55:38 följande:
    jo jag förstår att gallbesvär e hemskt hade njurbesvär med stenar som fastnat o en nästintill njure o de va miljoner så mkt hemskare än att föda grrr
    Mm den smärtan vill ja gärna inte leva med igen, så nu när de börjar bli lite stor bebbe i magen el ja inte än ,men den lever ju runt, så oroar ja mig för de igen, då den läkare som sagt till at ja skulle få tabort gallan efter förlossning ändrade sig eftersom smärtan försvann då det inte var nån lite Alma som tryckte emot den,,
  • Mammatill4a
    Karlstadtös skrev 2008-07-20 23:53:22 följande:
    I fredags så skulle vi åka till Borås och ägna dagen åt shopping, men tyvärr blev det inte så. Jag vaknade med jätteont i magen och trodde ett tag att bebis bestämt sig för att komma ut för tidigt. Ringde förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för en koll. Det var som det skulle med bebis, men då de misstänkte blindtarmen så fick jag stanna kvar och ta ännu fler prover. Det visade ingenting, så antagligen var det något magvirus eller så, men det tog i alla fall hela dagen. Skulle ha varit i Borås 12.00, istället kom vi fram 20.00. Trist, men tur att det inte var något allvarligare. Hade i alla fall ont hela natten och det var inte bra förrän på lördag eftermiddag. Mina mått i vecka 28:Sf mått: 26fosterljud: 156
    skönt att veta att allt var bra med bebbe...var sj hos BM i fredags

    mitt mått i v 26
    Sf mått:26 var på det översta strecket  ,men inget att behöva oroa sig för har ju inte fått nån bebbe över 4 kg sa BM
    hjärtljud 152
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Mammatill4a

    hej hej.

    jag är inne på pojk, har inte tagit reda på vad det är .. har bf den 30/10 namn har vi neoh om de blir en kille el Elsa om de blir en flikka får se om de liknar de sen när den tittar ut..


    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Mammatill4a

    jaha , då gick man in i ännu en vecka idag så nu är de bara 10 v kvar tll ev BF ingången i v 29 och mår la inte så bra, halsbrännan tar kål på mig plus att ja börjat känna av min galla titt som tät..


    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Linslusen04 skrev 2008-09-14 15:58:39 följande:
    Hej på er tjejer!Hur mår ni å så då?Nån som kanske fått än??här är en som längtar som bara den tills lillen kommer.. men lite nervigt och så är det allt med.. aa.. längtar förväntansfullt på lillebroren.. läskigt med.. men nu är jag så trött på att va gravid, så snälla bebis.. kom ut då!!!! be snällt =)) hihi..kram på er girls
    Här har man långt kvar då man inte har bf försen de 30/10 så lär få vänta ett tag till ..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Linslusen04 skrev 2008-09-14 17:30:50 följande:
    själv så sitter jag här med lite förvärkar.. vet dock inte om det är pinvärkar, eller riktiga. men tror inte att det är riktiga. men vem vet..
    Oj spännande, fick du förtidigt med tidigare barn oxå? här har de kommit på BF och 5 dagar innan BF..Håller tummarna att du slipper med förrvärkar så länge, utan att de sätter igång ganska snart..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Mammatill4a
    Linslusen04 skrev 2008-09-14 18:35:40 följande:
    Mammatill4a:värkarna har tyvär avtagit *besviken*..fick elvira för tidigt.. men inte så för tidigt..när har du bf då? krama
    Tråkigt att de avtog, kan inte vara kul att tro och hoppas och sen försvinner de, ok ,då kanske ni kommer få lite tidigare denna gång med då? jag har inte bf försen den 30/10
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
Svar på tråden BF Oktober 08