• Tessan 26

Datortomografi

Var idag och gjorde en så kallad hjärnröntgen. Har varit så psykiskt påfrestande att invänta denna dag. Vet inte varför, det borde ju vara nu som är den värsta tiden. Att invänta svaret. Men ändå så känner jag mig lugnare nu...

Någon mer som gjort detta? Vad fick ni för svar?
    Är ju trots allt ändå rädd att få ett svar man inte vill ha...

//Tessan

• Svar på tråden Datortomografi
  • milooj

Vi har med just gjort en datortomografi på vårt barn, dock inte över hjärnan men över lungorna. Strax innan vi skulle göra den blev jag jättenervös, varför vet jag inte men jag känner lika som du att de är jobbigt att gå och vänta på svaret. Det är sant, man är ju rädd för vad svaret är. Vi får vänta tillsammans =)

• Rafiiki

Hej!
    Vi gjorde en datortomografi i april och vi fick ett preliminär svar dagen efter så vi behövde inte gå och vänta så länge!
    D var skönt!
    Vi gjorde en magnet röntgen samtidigt och då fick vi vänta 1 vecka!
    Man tror så mkt under den tiden och alltid det värsta!!
    Hoppas ni får en positivt svar
    Kram

• knäppisen

All väntan är jobbig, att veta är lättare för då har man något att förhålla sig till.
    Sonen ska göra en MR på hjärnan i höst, fast vi vet redan att han har en skada, frågan är bara hur stor den är och var den sitter för de resultat vi fått från tidigare undersökningarna stämmer inte med de problem han har. Det är hans läkare som vill göra detta, själv hade jag kunnat vara utan. En röntgen förändrar ju inte vem han är och vad han kan.

• pulmones

vi ha fått svar direkt, men vi var inskrivna alla 100 gånger

Svar på tråden Datortomografi