Jag har haft fett hår i ca 30 år nu.
Här är några av metoderna jag har testat.
- Fetta ut håret; låt bli att tvätta det på en vecka (eller två, eller en månad) enligt teorin i inlägg #2.
Det har inte fungerat på mig, men kan fungera på någon annan?
- Balsam; byt till rätt balsam / sluta med balsam / skölj ur balsamet
riktigt noga.
Det är lite bättre och fungerar så länge håret är nyklippt och inte har en antydan till trassel av kluvna eller slitna toppar.
Man ska alltid skölja håret noga. Minsta lilla i håret kan tynga ner det (göra det fetare).
- Använd torrschampo/puder mm istället för att tvätta det nästa dag.
Tänk vetemjöl i margarin. Snacka om kakor i håret *s*
- Det går över, det kan vara så när man är ung.
Jag är 44 år. Fortfarande ungdom?
- Blondera håret / permanenta det / gör slingor.
Jo, det hjälper upp det ett tag, några veckor. Ååååh så man njuter
Men sedan växer håret ut och man är tillbaka i sin "verklighet" igen.
Nåja, det var roligt så länge det varade i alla fall...

Prova med att skölja hårbotten med citron - men var beredd på att det kan ljusa upp ditt hår!
- Klipp det kort. Riktigt kort!
Aaaaaah, så underbart! Några droppar schampo, ruska på huvet. Klart! Det orkar man göra var och varannan dag
Men man vill ju ha en frisyr då och då, så jag hamnar oftast i klippa-eller-inte-träsket...
TS!
Någon av metoderna
kan funka på dig, eller åtminstone göra det lite bättre. Det är alltid värt att pröva
Jag har Sevorex schampo som jag använder var eller varannan tvättning. Ibland kan det gå upp till 48 timmar innan jag känner mig "äcklig".
Vad gäller att visa sig för sin sambo; det är bara att vänja sig. Förklara läget. Du kan inte gömma dig i ditt eget hem - det funkar inte. De som är i ditt hem får ta dig som du är!
Lycka till!