• Anonym (flottis)

riktigt fett hår?

Det här är så jobbigt..

Jag har RIKTIGT fett hår. Jag måste tvätta det varje dag för att inte ha äckliga fettstripor istället för frisyr. Det är så jobbigt och jag känner mig äcklig när jag vaknar varje dag. Det är pinsamt eftersom min sambo ser mig då.

Jag har i övrigt inte problem med hud eller naglar utan det är just håret som är problemet. Säg nu inte att jag ska tvätta håret mer sällan för att minska fettproduktionen för det GÅR verkligen inte. Jag går inte utanför dörrarna och ser ut så här! Då får jag säga upp mig från jobbet...

SNÄLLA HJÄLP!!

• Svar på tråden riktigt fett hår?
  • Mamsie
    Svar på #8
    Testa med att "fetta ut det genom att inte tvätta det" en semester eller en långhelg.
    Alltid värt försöket i alla fall?
    Borta bra, men 127.0.0.1 bäst! ~ There's no place like 127.0.0.1
  • katrili

du... pröva att ha i lite torrshampoo innan du går hemifrån istället för att tvätta det... det finns massa bra att välja bland. björn axén tex

• W W

Jag var exakt likadan för ett år sen, helt hopplöst hår med torr hårbotten och fett hår. Nu är mitt hår hur snyggt som helst jämt. Hemligheten har Moirae redan tipsat om
    Förr tvättade jag mitt hår en gång om dagen, två ibland, nu kan jag går lätt gå tio dagar utan att tvätta håret och det är fortfarande inte fett på 10e dagen *helt lyrisk*

En kåtare värld är en bättre värld!
  • Anonym (flottis)

Nu har jag bara skummat runt lite i Moiraes tipstrådar... Är det någon speciell huskur ni rekommenderar framför andra?

• Anonym

Min frisör tipsade om att shamponera håret 2 ggr. Först för att tvätta ur allt fett och smuts, sen en extra gång.
    Det funkar mkt bättre på mej, håret ser inte alls fett ut dan efter.
    Sen brukar jag byta stylingprodukter mellan varven, för mitt hår blir fett om jag anv samma tex hårspray för länge.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-25 14:57:05 följande:
    Fösök låta bli att tvätta håret på vecka ok känns inte bra men det gör ofta att håret blir minder fett om man låter de vila från tvätt.problemt är att man tvättar de ofta som är orskaen til att blir fett. Så mitt råd äör därförlåt bli att tvätt de på en helvecka så blir garantera bättre sen.
    Skrev det för moiraes!
  • tidigare Rooibos

Mitt hår är precis likadant! Men jag har ett fuskknep som jag använder på "dag två" för att inte behöva tvätta håret varje dag:

Hårspray! Spraya ända in till hårbotten på alla ställen som syns. Vänta tills det torkat/stelnat och borsta sedan ur med en snäll borste. Fluffa till med fingrarna och håret ser som nytvättat ut!

Man lurar ju sig själv lite grann eftersom håret under ju ändå är fett men det känns och syns inte! Har jag lyckats bra med sprayandet kan jag till och med gå TRE (! !) dagar utan att tvätta håret! En omöjlighet om håret är naturellt.

Nackdelen är att man alltid måste ha en hårborste med sig för om håret blir vått av regn eller så får man ju en hård sprayhjälmsfrisyr! Men det är bara att borsta ur igen så är det som förut.

• tidigare Rooibos

PS: Jag har också gått igenom alla de metoder som listats ovan och inget har fungerat. Möjligen har det blivit såpass att det inte ser superfett ut på morgonen dagen efter men framåt elvakaffet är det kört igen... Och då gör man ju inget annat än önskar att man hade tvättat håret på morgonen ändå!

• Vroooooom

Anonym skrev 2008-06-25 15:30:15 följande:
    Skrev det för moiraes!
    Va?
    Cheer up, the worst is yet to come
  • Vroooooom
    Anonym (flottis) skrev 2008-06-25 15:24:41 följande:
    Nu har jag bara skummat runt lite i Moiraes tipstrådar... Är det någon speciell huskur ni rekommenderar framför andra?
    Jag använder bikarbonat och äppelcidervinäger ca varannan vecka. Därimellan tvättar jag håret med balsam (ett balsam utan skadliga produkter)
    I början, för att undvika att gå med fett hår, så tvättade jag håret varannan/var tredje dag. Då använde jag ett naturschampo och torrschampo. Efter ett tag kunde jag sluta med natur- och torrschampot.
    Cheer up, the worst is yet to come
Svar på tråden riktigt fett hår?