Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Fiskarhedenvillan, del 4

fullt hus skrev 2008-07-05 09:29:05 följande:

Har ni fullt upp med bygget eller är det solen som drar Tänkte eftersom det är så lugnt här inne..*L*
    Här är en precis hemkommen

I fredags fick vi veta att beslut om avstyckning har vunnit laga kraft och ingen av grannarna har lämnat några klagomål. Nu till veckan ska markägaren boka tid med lantmäteriet för avstyckning så vi kan komma igång med att röja tomten.
    Har även köpt tapeter till den blivande hallen redan
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-06 20:38:22 följande:

Vad härligt att det inte var någon av grannarna som lämnat in några klagomål Kunde du inte hålla dig ifrån tapeterna längre?
    Nä, nu orkade jag inte vänta längre Sen så hittade jag ju en tapet osm maken gick med på direkt. Sen var det ju inte fy skam att den bara kostade 99kr/rulle
  • lollsanT

fullt hus>

haha, här väntas inte. Vi som inte ens beställt huset

Busungens mamma>

Vi kommer ha toastolarna som medföljer i VA"paketet". I ett av badrummen ska vi ha ett handfat från IKEA (höllviken, det mindre) och så ska maken göra ett eget underskåp med detta som modell (bild 4) :
    www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/article2190663.ab
    Sen ska vi ha duschväggar från Hafa. De har jättesnygga i frostat glas. Igloo flower heter de
    I badrummet uppe vet vi bara att vi ska ha ett badkar från svedbergs (?), ett sånt med lejontassar. Maken måste ju bestämma han oxå *hehe*
    Sen resten av badrumsmöblerna gör han nog. Har precis köpt en byggsåg så han ska kunna göra sånt

• lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 12:07:11 följande:

Vad roligt att din sambo ska bygga en del möbler själv, det skulle min sambo också vilja om han hade tid över för det, men det kommer väl någon gång det också Jag tror jag har sett de flesta möblerna som du skriver om, och de är jättefina.Badkaret från Svedbergs är väldigt mysigt, men vi ska ha ett trekantigt eftersom det ska stå i ett hörn.
    Ja han är överlycklig nu. Kommer bygga en "snickeboa" sen på tomten oxå så han får hålla på

Vi funderade på ett hörnbadkar först med massagefunktionen men kom på att det inte är roligt med allt kalk i vattnet här. Skulle få regöra munstyckena varje gång man använt badkaret.

Är det någon som har bilder på en snygg inbyggd trappa förresten?
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 12:08:50 följande:

Japp, jag såg också att de hade 20% rabatt nu.Man kanske skulle passa på?
    hehe, eller hur!! Vi skulle få 1600 i rabatt på duschväggarna vi ska ha så jag håller på att bearbeta maken för tillfället
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 12:28:54 följande:

Haha, ska ni också bygga en "snickeboa" det ska vi också fast den är för Felix (våran son)Han ska få en sådan ist för en "lekstuga"
    Haha, jag har en känsla av att den dan vi får barn så kommer de vara med pappa därute Tycker det är roligt att de vill hålla på så det ska bli skönt att se huset växa fram.
    Om nu bara lantmäteriet vill skynda på så jag får säta upp mig på listan nån gång
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 12:48:29 följande:

Jag sätter upp dig på listan, vilket hus är det ni ska bygga nu igen?Det är ju inget tvång att ha ett leveransdatum
    Doppingen har vi kommit fram till
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 13:11:08 följande:

Ja just det ja Nu är du/ni med i alla fall
    Ah, tackar Nu är det bara vänta *suck*
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 13:29:40 följande:

Väntan är faktiskt riktigt jobbig...När tror ni att ni kommer sätta igång? När ska ni beställa huset?
    Jadu, han som ska sälja tomten till oss har en kontakt inom lantmäteriet så nu väntar vi på att de ska komma ut för att stycka av tomten. När det är gjort ska vi beställa huset/lämna in bygglovsansökan. Under tiden kommer vi börja röja på tomten och schakta om den. Sen till hösten kommer vi förhoppningsvis hinna gjuta grund och bygga garaget och till våren börja på huset.
    Har satt en gräns till att nästa jul ska huset vara klart
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4