Inlägg från: Nanna 79 |Visa alla inlägg
  • Nanna 79

Fiskarhedenvillan, del 4

Busungens mamma- Men visst beställde ni huset före oss? Det har jag för mig. Tänkte på att det skiljer ju 5 veckor på när vi ska få leverans.

• Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2008-06-26 10:44:45 följande:
    Om jag inte kommer ihåg helt fel så var vi och beställde huset vecka 9.Det blev ju något fel när vi la in beställningen, så egentligen skulle leveransen varit 4 veckor tidigare, alltså vecka 36...Det är verkligen tråkigt med såpass lång leveranstid som 31 veckor Shit, det är ju nästan 8 månader När beställde ni ert hus?
    Är inte helt säker, men tror att det var v 10 eller slutet på v 9. Och vi blir ju "drabbade" av semestern annars borde vi ha fått det tidigare. Men den som väntar på något gott Flört
  • Nanna 79

Vi har suttit nu i kväll och märkt ut på ritningen vart vi vill ha alla kontakter, lampor, osv.. Nån som har något tips? Sånt där man brukar glömma eller nåt?

• Nanna 79
    Truffles skrev 2008-06-30 22:17:06 följande:
    Fönsterlampor över fönster. Utebelysning, eluttag utomhus, dörrklockan. Eluttag i badrum. Flera eluttag bredvid varandra vid teve/DVD/stereo. Teveuttag i alla rum där ni så småningom kan tänkas vilja ha en teve. Kan även vara bra att dra högtalarsladdar samtidigt och bara sätta ett täcklock över så slipper man dem "efter listerna". Larm. Takfotsbelysning. Badrumsarmaturer och hårfönar/rakapparater. Eluttag vid garage för kupévärmare.Tror det är allt jag kommer på just nu.  
    Tack så mycket! Tror vi lyckats få med allt du skrivit utom för kupévärmare! Har dock valt att ha inbyggda spottar i de flesta fönster istället för hängande lampor då jag tror att det kommer passa oss bättre. Ska ikväll gå igenom ritningen igen. Smart förresten att ha flera uttag brevid varandra vid teven. Tack!
  • Nanna 79

Truffles- Vad fint det blir! Tar också gärna emot väggväv-tips. Inte för att vi har några väggar att sätta den på en...men vi vill ha väv i så gott som hela huset.

• Nanna 79
    Truffles skrev 2008-07-14 12:00:50 följande:
    Sitter och funderar på hur man skulle kunna göra bloggen mer intressant för de som bara "ramlar in" och alltså inte går in för att de tillhör "nära och kära" kategorien. Förslag? Lämna gärna tips i vår gästbok eller via den här länken: www.vibyggerhus.se/med-vita-knutar-pa-landet/
    Jag tycker att den är intressant. Ska man bygga ett Domherren är det ju toppen att kunna titta steg för steg på ert bygge och se vilka val ni gjort. Tror förresten att de knoppar/handtag som ni beställt kommer passa jättebra.
  • Nanna 79
    Truffles skrev 2008-07-14 18:48:52 följande:
    Vad gullig du är. Jag har blivit sååå himla velig. Ingenting känns det som att jag är säker på längre. Dock har jag nog hållit kvar vid de ursprungliga tankegångarna och håller tummarna för att jag (vi) ska bli riktigt nöjda med allt då det är klart.
    Det är ju så avgörande med alla val som man ska göra! Känner lite så med våra kommande badrum. Vill ju inte ha klinkers på golven i badrummen och är lite rädd att det kommer bli "fult" med våtrumsmatta samtidigt som jag inte vill ha något annat heller. Hmm...tror ändå det är bra som du säger att köra så mycket som möjligt på ursprungsidéerna. Man blir så förvirrad under resans gång!
  • Nanna 79

Vill helst inte ha klinkers på golvet för jag är så otroligt trött på det, tycker det är så svårstädat med alla fogar och dessutom hårt att gå på. Hade så mkt klinkers i vårt förra hus att jag tror att jag är avskräckt. Fast det beror nog på vilken typ av klinkers det är också. Vi hade grovt svårstädat klinkers. Usch! Fast fint var det förstås Flört

Det var fint golvet du länkade till, men är det är nog inte vi (mönstret). Skulle nog också kunna tänka mig ha målade väggar i badrummen och kakel i duschen, men då är det nog snyggast med klinkers på golven... Åh, så svårt det där.

Ursprungsidéen är iaf stora vita rektangulära kakel på väggarna och brun våtrumsmatta (typ båtdeck eller vad den heter som ser ut som brädor). Får se om det blir så eller om vi fastnar för något annat.

• Nanna 79

Tittar in från BB och berättar att lille Olle kommit ut Glad 

• Nanna 79

Tack för gratulationerna av vår lilla Olle!

dazazz skrev 2008-07-18 19:18:56 följande:
    ni som bygger fiskarheden, har ni tagit husen som de varit i katalogen eller har ni gjort ändringar? vad jag förstår av katalogen så är det även möjligt att rita eget och låta dem göra byggsatsen, är det någon som prövat det?
    Vi ska bygga ett Lommen men med en hel del ändringar. Skönt att kunna göra om så det passar oss perfekt!

Nu är det bara 3 veckor kvar tills vi ska gjuta.
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4