Inlägg från: Susstuss |Visa alla inlägg
  • Susstuss

Fiskarhedenvillan, del 4

Busungens mamma:

Vi har badrumsinredning (möbler) från Balingslöv, Astrolux Studio vit. Duschdörrarna också från deras katalog, Utö/Ruta frostad, heter dom. Toalettstolarna är ifrån från Svedbergs, modell minns jag inte, men det är extra höga (min sambo har fått säga sitt, han är två meter lång) ;)
    Allt detta är beställt genom FH, det är ju så smidigt när sambon jobbar där och ta allt från samma ställe ;)

Badkaret är inte beställt ännu, det ska vi beställa från importlagret.com/ och vi har inte riktigt bestämt vilken sort ännu. Verkar vara bra badkar (vi vill ha med bubbel) till väldigt bra priser.

• Susstuss

Flaxa1: Jag tycker inte att det är lyhört. Vi har valt till spånskiva bakom gips, vet inte om det gör någon skillnad, kanske lite. Men å andra sidan jämför jag med lägenheten vi bodde i innan, som var gammal..

• Susstuss

Truffles: Vi har visning på söndag, men den är privat eftersom vi inte är helt klara ännu. En säljare hade kontaktat min sambo och frågat om han fick visa.
    Färgen på huset ja, det är ju en stående fråga (vi har inte målat ännu). Vi var tvugna att ha rött tegeltak enligt tidigare bestämmelser, så jag har inte tyckt att alla färger passar. Jag var tidigare inne på grått, men just nu lutar det åt beige. Vi har provmålat med två kulörer från Nordsjö, nu kommer jag inte ihåg nummer. Men huset ska målas en gång till nästa år, så då kan man ju måla på en något mörkare nyans.

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4