Fiskarhedenvillan, del 4
Truffles: Kan nog stämma, sambon pratade om 18 veckor och jag höll på att tuppa av!
Truffles: Kan nog stämma, sambon pratade om 18 veckor och jag höll på att tuppa av!
Vi bygger Svanen och fick 80% första leveransen.
Än så länge har ALLT blivit rätt (tack gode gud!)
Snart (möjligtvis denna eller nästa vecka) är utsidan HELT klar och då menar jag verkligen allt inkl. målning....
Det går så fort nu så nu måste man ju börja tänka på innsidan
Lite nyfiken vad alla valt för golv????
Flaxa1: Shit! vad dyrt Vi bygger typ allt själva och vår byggfelsförsäkring kostade 15.000:-
Vet inte om ni köpt tomten separat och räknat med den i byggfelsförsäkringen?
Vi skall oxå faktiskt sätta oss ner och diskutera badrum nu ikväll och jag är nog inne på samma linje som många andra, vitt/beige/brunt. Tror att sambon är inne på samma linje....
Fick papper från FH idag om att vårt kök & garderober levereras från fabrik vecka 37.
Utsidan på huset är så gott som helt klar förrutom balkongen. Satt och kollade på bilder igår ifrån starten, man kan knappt tro att det är sant när man ser huset växa fram - vårt hus!
Avloppet är färdiggrävt och Vattenfall är där och gräver för matarkabel, så det händer saker hela tiden känns det som....
Spännande!
Hinner inte vara så aktiv här inne längre, har själv precis börjat jobbat igen efter mammaledigheten (100%)
Vårt husbygge går i rask takt framåt, jag är såååå stolt över sambon som bygger allt själv.
Köket kom igår, vitvarorna, diskbänkar + garderober förra veckan, allt enligt schemat.
Från början var tanken att vi skulle flytta in i ett färdigt hus, men eftersom tiden har flugit ifrån oss så kommer allt nog inte vara färdigt. Flytten sker okt/nov - shit! det är ju mindre än 2 månader dit
Så här ser huset ut:
www.familjeliv.se/hem/vist/gallery/phpikjvui.jpg