Inlägg från: Busungarnas mamma |Visa alla inlägg
  • Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

hoq skrev 2008-07-06 21:56:01 följande:
    Hej på er Fiskarheden-byggare! Här är en som numer bor i ett Domherren i Nacka utanför Stockholm. Huset levererades i mars 2007 och vi flyttade in i juli 2007. Vi är dock inte färdiga med allt, men jobbar just nu framförallt utomhus med altan och trädgård.
    Hej och välkommen hit
    Hojta till om du vill vara med på listan vi har.
    Det är ju några som bygger Domherren och du kanske har en del tips och råd och kan svara på en del frågor?
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-07 20:04:22 följande:
    Nä, nu orkade jag inte vänta längre Sen så hittade jag ju en tapet osm maken gick med på direkt. Sen var det ju inte fy skam att den bara kostade 99kr/rulle
    Då tyckte jag du gjorde rätt som passade på
  • Busungarnas mamma

En fråga till er alla:

Hur har ni gjort/ska göra med badrumsinredning?
    Toastol, dusch, badkar, möbler osv. Vart ska ni köpa det?

Vi har börjat kika lite på det nu, dels för att det är roligt men också dels för att se vart det kommer hamna prismässigt ungefär.

Vi kollar lite olika sidor på nätet som tex:

Hafa
    Ifö
    Gustavsberg
    Skånska byggvaror

Har ni tips på bra sidor på nätet man kan kolla?

• Busungarnas mamma
    Susstuss skrev 2008-07-08 21:19:23 följande:
    Busungens mamma:Vi har badrumsinredning (möbler) från Balingslöv, Astrolux Studio vit. Duschdörrarna också från deras katalog, Utö/Ruta frostad, heter dom. Toalettstolarna är ifrån från Svedbergs, modell minns jag inte, men det är extra höga (min sambo har fått säga sitt, han är två meter lång) ;)Allt detta är beställt genom FH, det är ju så smidigt när sambon jobbar där och ta allt från samma ställe ;)Badkaret är inte beställt ännu, det ska vi beställa från importlagret.com/ och vi har inte riktigt bestämt vilken sort ännu. Verkar vara bra badkar (vi vill ha med bubbel) till väldigt bra priser.
    Kollade länken till Importlagret precis, jag måste visa sambon sedan när han kommer hem
    Det fanns ju riktigt fina och "billiga" grejer där
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-08 19:52:56 följande:
    fullt hus>haha, här väntas inte. Vi som inte ens beställt huset Busungens mamma>Vi kommer ha toastolarna som medföljer i VA"paketet". I ett av badrummen ska vi ha ett handfat från IKEA (höllviken, det mindre) och så ska maken göra ett eget underskåp med detta som modell (bild 4) :www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/arti...Sen ska vi ha duschväggar från Hafa. De har jättesnygga i frostat glas. Igloo flower heter de I badrummet uppe vet vi bara att vi ska ha ett badkar från svedbergs (?), ett sånt med lejontassar. Maken måste ju bestämma han oxå *hehe*Sen resten av badrumsmöblerna gör han nog. Har precis köpt en byggsåg så han ska kunna göra sånt
    Vad roligt att din sambo ska bygga en del möbler själv, det skulle min sambo också vilja om han hade tid över för det, men det kommer väl någon gång det också

Jag tror jag har sett de flesta möblerna som du skriver om, och de är jättefina.
    Badkaret från Svedbergs är väldigt mysigt, men vi ska ha ett trekantigt eftersom det ska stå i ett hörn.
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-09 12:07:15 följande:
    Här kommer lite länkar på badrum (kanske slinker med nån annan oxå ) :www.reuter-bathrooms.com/index.php/lng_id/1/l...www.badrumsportalen.se/badrum/badrumsinrednin... (länkar till MASSOR med andra sidor)www.net-vvs.se/shop/badrum-221s.htmlwww.wtig.se/ ("lyxigt" att ha i badrummet sen)www.trygghandel.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....www.smarthem.se/Sedan hade ju Hafa 20% rabatt nu på det i katalogen
    Japp, jag såg också att de hade 20% rabatt nu.
    Man kanske skulle passa på?
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-09 12:13:17 följande:
    Ja han är överlycklig nu. Kommer bygga en "snickeboa" sen på tomten oxå så han får hålla på Vi funderade på ett hörnbadkar först med massagefunktionen men kom på att det inte är roligt med allt kalk i vattnet här. Skulle få regöra munstyckena varje gång man använt badkaret. Är det någon som har bilder på en snygg inbyggd trappa förresten?
    Haha, ska ni också bygga en "snickeboa" det ska vi också fast den är för Felix (våran son)
    Han ska få en sådan ist för en "lekstuga"
  • Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (leverans vecka 35 -08)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Förlängd Lommen
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-09 12:41:19 följande:
    Haha, jag har en känsla av att den dan vi får barn så kommer de vara med pappa därute Tycker det är roligt att de vill hålla på så det ska bli skönt att se huset växa fram.Om nu bara lantmäteriet vill skynda på så jag får säta upp mig på listan nån gång
    Jag sätter upp dig på listan, vilket hus är det ni ska bygga nu igen?
    Det är ju inget tvång att ha ett leveransdatum
  • Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (leverans vecka 35 -08)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen