Fiskarhedenvillan, del 4
Busungens mamma skrev 2008-07-09 13:43:09 följande:
Okej, som vanligt är det massa saker som ska klaffa och oftast sådant som man inte kan påverka själv...Nästa jul kommer ni garanterat vara färdiga När vi beställde huset i februari så trodde vi att vi ska kunna flytta in till jul med marginal, men som det ser ut nu så känns det inte lika troligt längre...Eftersom vi inte har levernas förrän vecka 40. Det skulle betyda att vi har ganska exakt 3 månader på oss att bli inflyttningsklara. Vad jag har förstått på de som bygger själva så bör man räkna med 4 månader, men jag vet inte riktigt...sambon sparar lite semester som han ska kunna ta till hösten/vintern för att kunna jobba på så bra som möjligt med huset.Har ni något boende idag som ni ska sälja innan? eller bor ni i hyres?Undrar när vi kan säga upp våran marklägenhet? Det är ju 3 månader i förväg som gäller.
Ja, det tar väl ungefär 5 dagar med stomresning om man tar det alternativet. Sen är det bara jobba på som satan

Vi har ett gäng kompisar här som kommer att måla - vi har lockat dem med öl och kött *hehe*
2 jobbarkompisar till maken har redan sagt att de kommer och bygger om vi vill och sedan kommer mamma och hennes man upp.
Men vi har nog räknat med 5 månader för säkerhetsskull.
Har en hyreslägenhet idag. Ska bli såååå skönt att flytta från den (vi älskar inte direkt våra grannar).
Jag tror att vi kör på en månad, ser hur mycket vi hinner och känns det som att det går bra så säger vi upp lägenheten. I värsta fall får man väl campa sista tiden