Inlägg från: Busungarnas mamma |Visa alla inlägg
  • Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Flaxa1 skrev 2008-08-15 21:28:10 följande:
    Nanna 79: Vi väntar på byggfelsförsäkringen och gubben som ska borra efter vatten. Det krävs vatten för vattning av plattan och han har skjutit upp det flera gånger nu.
    Fy, vilken otur ni verkar ha just nu.
    Men då måste det betyda att det bara kan bli bättre
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2008-08-15 22:43:53 följande:
    Det gick mkt bra. Hehe jo det blir ju en del att göra med två barn och sambon jobbar ju eller är på tomten så honom kan man ju knappt räkna med  Jag har så svårt att bara vara hemma och vara så jag flänger runt en del så jag får skylla mig själv om jag blir trött. Tur att vi har så snälla barn Förresten har vi en blogg med bilder från dagens gjutning. Om det är nån som vill se så hojta så kan jag inboxa adressen (har ingen lust att lägga adressen här så ALLA kan se den- fånig jag veet!)
    Jag vill se
  • Busungarnas mamma
    vist skrev 2008-08-20 21:33:39 följande:
    Vi bygger Svanen och fick 80% första leveransen.Än så länge har ALLT blivit rätt (tack gode gud!)Snart (möjligtvis denna eller nästa vecka) är utsidan HELT klar och då menar jag verkligen allt inkl. målning....Det går så fort nu så nu måste man ju börja tänka på innsidan Lite nyfiken vad alla valt för golv????
    Vi ska ha ekparkett i hela huset, förutom i tvättstugan och badrummen, där blir det klinkers.
    Hur har ni tänkt?

Jag tycker att det är såå svårt med badrummen, framförallt möblerna...men även med färger och material på väggarna...Tips mottages varmt
  • Busungarnas mamma
    Nanna 79 skrev 2008-08-21 08:31:12 följande:
    Vi ska också ha ekparkett i hela huset förutom vid entren, tvättstugan och badrummen förstås då.Busungensmamma- Visst är det svårt? Det är ju ingenting man ändrar direkt om man inte blir nöjd heller...Tror vi bestämt oss för vita stora rektangulära kakel på väggarna, brun våtrumsmatta på golvet och mörkbruna badrumsmöbler. Haha vad fult det lät när jag skrev det! Ser fint ut i mitt huvud när jag tänker på det iaf  Vad tycker ni om? Vad funderar ni på?
    Ja, det är verkligen skitsvårt...
    Vi vill ha vita möbler, antagligen blir det beige klinker på golven.
    Funderar på att ha beige, brun och vitt kakel ovanför badkar och i duschhörna, samt ovanför tvättställskommod.
    Sedan kanske man skulle måla resten av väggarna vita? eller ljust, ljust beige?
    Eller också vit panel?

Vad tycker ni?

Lilla badrummet behöver inte vara samma...
  • Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad) (bygget pågår)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (leverans vecka 35 -08)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen
    Alayah - Hägern

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Förlängd Lommen
  • Busungarnas mamma
    Alayah skrev 2008-08-21 11:32:31 följande:
    Hej alla Fiskarhedenbyggare!Är ny på forumet och undrar om man kan hänga på er tråd. Vi ska bygga ett Hägern och har byggstart vid årsskiftet. Känns väldigt långt borta just nu... men vi har en del att göra på tomten först.Men jag längtar sååå mycket tills vi till slut får flytta in (även om det nog inte blir förrän nästa sommar)!!!
    Självklart ska du hänga på här
    Ju fler vi är desto roligare

Jag har lagt till dig i listan ovan!
  • Busungarnas mamma
    Flaxa1 skrev 2008-08-21 12:01:10 följande:
    Ny offert på byggfelsförsäkring idag. 35 257 kr!Många funderingar nu. Känns som det är läge för Lozec ...
    Förvånad OJ!
  • Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad) (bygget pågår)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (leverans vecka 35 -08)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/
    lollo83 - Doppingen
    Alayah - Hägern

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan