Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Vad ger ni era 17åringar i månadspeng?

Om min dotter skaffar linser för "snygghetens" skull får hon vackert betala själv. Skulle hon ha det för att hon tränar mycket så skulle jag nog bidra.
    Busskort har vi diskussion om just nu. Hon har ca 4 km till skolan och jag säger att när det blir kallt i vinter kan jag kanske bidra med busskort men diskussionern är inte över ännu.
    Annars får hon studiebidraget plus 200kr då hon har celiaki, det blir ju lite dyrare med mat ohc det kan hon vara förunnat som får leva med det.
    Sedan bidrar jag om det behövs och hon kan visa att hon inte bara fikat upp alla pengar eller köpt de dyraste kläderna. Underhållet är ju till för barnen så det tycker jag ska gå till dem när de är 18 år. Däremot kan man ju då även kräva att de betalar sina egna tfn-räkningar, bidrar till mat m.m.

• abnocto

Nu känns det som jag förföljer dig stanare då jag "svarat" dig på ett annat ställe och det är absolut inte meningen, får väl sufra på andra sidor ett tag coh inte reagera här
    På 1318 står inget om vad pengarna ska gå till, det är synd. Att bara ge en siffra att utgå ifrån utan att säga något om vad som bör ingå känns lite fattigt. Då förstår jag att man hellre frågor andra med tonåringar så man får mer kött på benen. För det är ju väldigt stor skillnad på om pengarna är enbart till nöje, eller om viss del av kläder ska ingå. För följer någon dessa siffror och sedan får barnet sitt studiebidrag till kläder då blir det en väldigt massa pengar, enligt min mening.

Svar på tråden Vad ger ni era 17åringar i månadspeng?