Det första du ska göra syster är att ha en korrekt avsikt. Gör det endast för Allahs skull. Sen vet jag hur du menar men i början kommer det att bli tufft(jag kan inte sugarcoata det). Det kommer att kännas som om hela världen är emot dig och det kan hända att du blir psykiskt utmattad. Argumentationerna och tjatet om att det är bättre för dig att skippa det kommer att öka för var dag som går. Så provocerad kommer du garanterat att bli men det bästa är egentligen att försöka hålla sin tunga(ÄVEN om det är urjobbigt, man är ju ändå människa som vill ge svar på tal). Du ska veta älskade syster att Allah inte lägger på oss en börda vi inte kan bära så ha tillit till Allah. Vet att ingen kan skada eller gynna dig förutom Allah syster. Livet här är endast temporärt och vi alla kommer att återvända till Honom vare sig vi gillar det eller inte så se detta steg som ett steg som kommer att föra dig närmare Honom. Du har absolut inget att förlora på det utan tvärtom. Allah säger själv i en helig hadith att det är dom obligatoriska handlingarna vi först närmar oss Honom med. Denna hijab är en obligatorisk handling älskade syster så gör ditt yttersta i att försöka uppfylla det. Den som fruktar Allah kommer Han att ge en utväg från ALLA svårigheter så grattis till ditt beslut. Sist men inte minst vill jag bara säga att hela livet är ett slagfält syster så vår verkliga vila är inte här. Profeten nämnde i ett uttalande att det kommer en dag där att ha Islam kommer att vara som att hålla i en glödhet kol. Vi ska inte ha några som helst planer på att släppa kolet, hur situationen än är. Allaho Akbar, är inte denna dag här? Min familj insåg efter ett tag att jag var fast beslutsam och snart kommer din också att inse det OM du håller dig ståndaktig. En av mina favorit uttalande från Rasolillah är: "Det finns ingen lydnad till skapelsen om det innebär olydnad till Skaparen(Allah). Lycka till med allt, och håll oss underrättade inshaAllah :).
Här har du några tips inför ditt bärande av hijab: www.muhajabah.com/hjbscared.htm