• Anonym (Rädd)

Barnen dör i drömmarna...

Detta är helt sjukt! Har vid flera tillfällen eller vad man ska kalla det drömt att mina barn dör av nån olycka? Olika drömmar varje gång me med samma utgång.

Varför? Är det mitt undermedvetna som spelar upp det värsta värsta som kan hända, det som gör mig så rädd...
    Vill bara bli av med mardrömmarna!!

• Svar på tråden Barnen dör i drömmarna...
  • mHalmstadsmamma

vet du..jag gråter varje kväll när jag sjunger sov du lilla videung för min lille son, "ser" mig själv sjunga den på hans begravning. Jag vet att det bara är trams han är nu en pigg och frisk liten knatte men "synen" förföljer mig när jag sjunger just DEN sången.

Har ingen filosofi över hur man blir av med detta tyvärr

Kommer du på hur man blir av med mardrömmar och syner så säg till mig.

• Anonym

när man läser om drömtydningar så är död  förknippat med glädje. Även följande tolkningar kan vara till hjälp. En väns död: bröllop - inte ditt eget! En släktings: arv. Se en död: regnväder. Tala med en avliden: vändpunkt till bättre levnadsförhållanden. Se i kista: oväntad glädje.

• Anonym
    Döden : Om du drömmer att du dör, så kommer ditt liv att förbättras. Om någon annan dör så förutspås en födelse, ett bröllop eller en vinst. Döden symboliserar framgång, frihet och lycka.
  • mHalmstadsmamma

Jag ska på bröllop o september, min syster ska gifta sig. Fast jag drömmer ju inte för jag är vaken när jag ser mina "mardrömssyner".

• Anonym (be)

be till gud att drömmar syner ska upphöra så går dem bort har funkat för andra som jag sagt det till

• sisådär

Jag tror att man omedvetet bearbetar och förbereder sig för det som kan inträffa och som man fasar för. Sedan min dotter dog drömmer jag sällan att mina barn dör. Jag drömmer att de alla lever och vaknar till verkligheten som är fasansfullare än drömmen.
    Förr drömde jag ofta att jag förlorade mina barn. Att jag letade efter dem och att de var döda eller kidnappade. Men inte längre.
    De första veckorna efter att min dotter dog drömde jag att hon var någonstans men jag visste inte var. Jag letade men kunde inte hitta henne. Jag fortsatte att leta även en stund in i vaket tillstånd, sökte med händerna i sängen...tills vakenheten återkom och allt hopp var ute...

• Tös

Du står inför en förändring av något slag. Något gammalt inom dig dör o något nytt föds.

• Anonym

Man brukar säga att man förlänger dens liv man drömmer om..så va inte rädd.

• Anonym

har med så, jätte hemskt, drömmer att dottern blir på körd av en bil eller att hon drunknar, sonen drömmer jag att jag hittar död i sängen. får hoppas att de e som ni säger med drömtydningarna att de e positivt

• Anonym (stark)

Jag har oxå sådana drömmar, på sätt och vis så är det skönt och höra att det är fler än jag som har det fast det är jättehemskt, kan vakna mitt i en sån dröm och rusar ur sängen för att se om de ligger i sina sängar. Trodde nästan att det var nåt fel på mig, jag hoppas bara att det slutar snart för det är jättejobbigt så jag förstår dig!!

Svar på tråden Barnen dör i drömmarna...