Alla vi sov vill lämna missbrukare men inte klarar det .stötttråd.
Jag lever med en missbrukare som dricker varje dag. På semestern och ledighet är det värst då dricker han från morgon till kväll.Starksprit.
Förra veckan fick jag reda på att han även rökt på några ggr varje år sedan vi vart tillsammans. Vi har levt ihop i 8 år.
Här sitter jag med 3 små barn i ålder 8 till 1 år. Jag är så trött på mitt liv!
Han är svartsjuk och manipulativ, finns ju alltid minst en anledning till att dricka och det är ju aldrig hans fel när jag försöker ställa honom mot väggen.
Ibland e det tilloch med mitt fel att han dricker , jag är ju så fruktansvärt tråkig förstår ni......
Men hans ord om att det är mitt fel rinner av som vatten på olja!
Sexuell självkänsla är i botten, jag har inte längre någon sexlust men ställer upp för att ej få vredesutbrott, det får han inte alltid men ibland och det är jobbigt.
att jag inte har ämnat beror väl mest på att jag varit hans stöd och jag har varit rädd för hur an ska klara sig utan mig. Och det är här jag tror vi är många som känner det ansvaret med våra missbrukare!!
Jag vet att det är en sjukdom och att våra partner har fina och underbara sidor! men sjukdomen äter upp allt som har med vuxenkärlek att göra och när de väljer spriten framför oss, måste vi våga gå!
Men hur finner man modet......