• Anonym

åhå :(

vi är 2 barn o 2 vuxna. Har den här månaden 1700 kr kvar att leva på efter att räkningarna är betalda, fulltankad bil o handlat lite mat,blöjor iaf. Våran dotter fyller 1 om ett par veckor o så är vi bjudna på ett till 1-års kalas, sambons lillsyrra fyller år o de är flera mil att åka dit.
    Jag frågade sambon om vi kanske skulle kunna fira henne här ist då våran dotter fyller några dagar efter henne, för då kommer ju dom endå hit.
    så sparar vi på bensinen iaf.
    Men hur ska vi förklara det för sambons syster som fyller 11 år? hon kommer nog bli besviken om vi inte kommer.
    suck! gillar inte sådana här månader när ekonomin är kass. Vet däremot att det inte kommer fortsätta såhär då vi snart har högre inkomst.

till dottern hade jag tänkt att vi skulle köpa en sån här bil man sitter på o skjuter sig frammåt med fötterna, ja vad heter dom? typ bobby car..det får räcka :/ men bättre det än ingenting :P

Men det suger ju!!!

• Svar på tråden åhå :(
  • Anonym

borde klara sig på 1700?
    jag hade då aldrig klarat mej på det=)
    vi hade 6500 kvar när räkningarna var betalda då jag bara fick 2000 i lön denna månade(miss med sjukintyg mm)
    å jag e orolig, men nu har jag skrivit matlöista för en hel månad så vi borde klara oss=) man lever ju efter det man har=)
    är det dyrare när man är gravid eller vad menar du? jag e med gravid men inte märkt någon skillnad i ekonomin=) haha kul..

Anonym (luspank) skrev 2008-06-26 14:56:40 följande:

Vi är i samma situation som er men har bara hälften av det ni har att röra er med. 800:- vi  måste köpa blöjor och dyl. Om vi klarar oss på 800:- 2 vuxna+ 2 barn samt att jag är gravid så borde ni klara er på 1700:- tycker jag.Ni kan köpa något litet till kalaset och sen köpa bobbycaren när barnbidraget kommer.
  • Anonym

tack för alla svar! jag är faktiskt oxå gravid, o iof en liten kostnad är ju vitamintabletter, de var jagt vungen att inhandla denna månad :P annars vet jag inte heller vad det gör för skillnad i ekonomin att vara gravid.
    Ja jag ska absolut prata med sambon om det med hans syster, men vi träffar nästan aldrig dom, de är halvsyskon, han har så äckligt svårt att "säga ifrån" eller be om hjälp av sin pappa o så, dom har inte världens bästa kontakt. jag tycker dom är lite mysko överhuvudtaget så för mig gör det inget om vi skippar att åka dit, tycker det är skit tråkigt att mina barn inte har bättre kontakt med sin farfar än vad de har, men det är hans val :( själv har jag världens bästa kontakt med mina mor o far föräldrar o hade hoppats att de skulle bli likadant för mina barn, men inte..

ja jag ska nog ta o kolla blocket efter en bobby car, men det behöver inte just vara en bobby car utan bara en bil :P

kritor, lera o sånt är ingen idè, det är hon lite för liten för ännu för sånt stoppar hon bara i munnen :) men tack för förslag o tack för alla svar!

• Anonym

Måste bara göra ett lite inlägg om att det är dyrare att vara garvid ja det kan det vara om man har en högriskgraviditet och måste ha lite olika mediciner.. så kan det skena iväg en hel del...

ikea har ju en del leksaker och så som inte är så dyrt..

Svar på tråden åhå :(