Inlägg från: Anonym (luspank) |Visa alla inlägg
  • Anonym (luspank)

åhå :(

Vi är i samma situation som er men har bara hälften av det ni har att röra er med. 800:- vi  måste köpa blöjor och dyl. Om vi klarar oss på 800:- 2 vuxna+ 2 barn samt att jag är gravid så borde ni klara er på 1700:- tycker jag.

Ni kan köpa något litet till kalaset och sen köpa bobbycaren när barnbidraget kommer.

• Anonym (luspank)
    Anonym skrev 2008-06-26 18:51:14 följande:
    borde klara sig på 1700?jag hade då aldrig klarat mej på det=)vi hade 6500 kvar när räkningarna var betalda då jag bara fick 2000 i lön denna månade(miss med sjukintyg mm)å jag e orolig, men nu har jag skrivit matlöista för en hel månad så vi borde klara oss=) man lever ju efter det man har=)är det dyrare när man är gravid eller vad menar du? jag e med gravid men inte märkt någon skillnad i ekonomin=) haha kul..Anonym (luspank) skrev 2008-06-26 14:56:40 följande:
    jag har lågt blodvärde och måste köpa järntabletter och dom kostar en del. Så svar JA det är lite dyrare att vara gravid. Du kanske har råd med en allsidig kost och äter det du har lust till men om man har ont om pengar en månad så kan man ju inte trolla fram en oxfile med potatisgratäng, sås, sallad, bröd, smör och kanske en cola?
  • Anonym (luspank)
    Anonym skrev 2008-06-27 08:42:39 följande:
    Måste bara göra ett lite inlägg om att det är dyrare att vara garvid ja det kan det vara om man har en högriskgraviditet och måste ha lite olika mediciner.. så kan det skena iväg en hel del...ikea har ju en del leksaker och så som inte är så dyrt..
    ja för att inte tala om alla krämpor du kan få som gravid. Foglossning = sjukgymnastik besök, ev bälte, oturen att kanske få svamp och hemorojder = en kostnad det oxå.
    Mammakläder kostar oxå... även begangnade. Du kan ju inte banta när du är gravid så du måste äta ordentligt varje dag...
Svar på tråden åhå :(