• Elessario

LONDON något hotell att rekommendera eller som man ska undvika? Andra tips?

(hotell=rum och säng)
    Hotellet ska inte vara för dyrt.
    Det ska ligga ganska centralt, helst inom lokaltrafikens 1:a eller 2:a zon.
    Min sambo vill att hotellet ska ha bra frukost. (för mig går det bra om det finns något fik runt hörnet, men det är ju svårt att veta innan man har varit där)
    Det ska givetvis vara fräscht.

Känner ni till något hotell som man inte ska ta in på, så är jag lika tacksam för att få veta det.

Något annat man ska tänka på när man är i London? Inte missa osv.

• Svar på tråden LONDON något hotell att rekommendera eller som man ska undvika? Andra tips?
  • Snoopy1974

Oxford Hotel var faktiskt bra.
    Låg vid station Paddington. Runt hörnet av gatan låg Kensington Park.
    Frukosten var väl Ok. Fralla, mjukost, marmelad flingor... inget överdådigt men helt OK.
    Från 60 pund/natt och rum

Länk...
    http://www.oxfordhotellondon.co.uk/

?:*¨¨*:?. .?:*¨¨*:?. blivande adoptivmor .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • TheCoopers

KENSINGTON PARK APARTMENTS
    ADDR: 58 KENSINGTON COURT, LONDON, W8 5DG

Är inte att rekommendera om man inte vill ha rått skit och råttor på rummet ...

Vilken del av London är ok för er ?

www.stgiles.com/ är populärt från ca £109 per natt för dubbelrum .

• Miltons Mamma

strand Palace hotel..fast lite åt det dyrare håller skulle jag tro..ett tag  sen jag va där

• Elessario

tack så mycket, jag ska kolla upp hotellen som ni rekommenderar och undvika kensington park appartments.

jag har verkligen ingen koll på områden i London, det är första gången vi ska dit, så det får ni ju gärna tipsa om bara.
    Det skulle vara ganska praktiskt om det låg nära london eye, där ligger flera saker som vi har tänkt att besöka.

• Flutterby

Regent Palace är ett OK hotell som ligger precis vid piccadilly circus. Nu var det läääänge sedan jag var där, men det är ju väldigt centralt i alla fall.

• Miltons Mamma

då kan jag rekomendera strand Palace hotel..väldigt nära till alla sevärdheter:)

• TheCoopers

Då är St Giles Hotel att rekommendera det ligger mitt i smeten på gångavstånd till allt

Trevlig Resa !

• Elessario

nu är jag i full fart att kolla upp de olika hotellen, tack för att ni vill dela med er. jag tar gärna emot fler tips, tycker det är jätte kul att få välja o vraka lite. o samtidigt lära mig om staden.

någon som vet ungefär hur lång tid det skulle ta och gå från hyde park till london eye? är rätt lost vad gäller avstånden i london, ska man satsa på att åka med lokaltrafiken eller kan man gå? jag vill ju inte änga hela dagarna åt att gå men är det inte så långt så kan det vara kul att få se staden lite mer.

• Drakgrodan

Vid Victoria Station finns mängder med hotel i olika prisklasser. Det är gångavstånd från victoria till London Eye. Från Victoria är det också lätt att ta sig runt med buss eftersom det är en så stor knutpunkt, en endagsbiljett kostade i mars när vi var där 3,50 pund. Vi tyckte buss var ett toppensätt att ta sig farm på, billigt och lite sigthseeing på köpet. Skriv bara hotel London på google eller eniro så kommer det upp massor av hotelsajter, på dessa kan man ofta välja område i London.
    Kan dock inte rekommendera vårt hotel om man har lite krav på standard, vårt hette Stanley House och var ett ställe att sova på och inte så mycket mer, men man får ju vad man betalar för så vi hade inte så höga förväntningar. Rent dock och en ganska ok engelsk frukost.

Svar på tråden LONDON något hotell att rekommendera eller som man ska undvika? Andra tips?