• maica75

Min högra bröst är större än den vänstra!!!

Jag brukar amma min son med den högra bröstet eftersom det inte gör ont på bröstvårtan samt det finns mycker mjölk där jämför med den andra. Men ibland försöker jag att amma honom med den vänstra också, annars blir bröstet svultet för mjölken samlas där för länge.
    Nu är det ojämnt, den högra är större, det ser konstigt ut.
    Någon som har samma problem?

• Svar på tråden Min högra bröst är större än den vänstra!!!
  • santanas

Jag har tyvärr också fått rejält stor skillnad på mina bröst men för mig är det vänster som är ca 2 stl större än höger bröst. Om jag pumpar ut mjölk så får jag lätt 80-100 ur vänster och knappt runt 40 i höger.
    Sista veckan har skillnaden blivit änmer påtaglig och snart sinar nog det högra. Ska tillägga att sonen är snart 9 månader och ammar några gånger per dag och på kvällen och natten.
    Vet faktiskt inte om det återställer sig sen när båda brösten blir mjölktomma. Någon annan som vet?

• williewillie

Jag ammade nästan bara på ena bröstet, vilket gjorde att det blev en märkbar skillnad storlekksmässigt på brösten.. nu har jag slutat amma helt o dom har återgått till nästan normalt! :) lite skillnad kvar men inte alls så det stör!

• Noklen

Jag ammar mest på mitt vänstra bröst. Skulle tro att det skiljer 2 kupstorlekar på brösten. Inte så snyggt...

Världens finaste tjejer ♥ Moa 051020 ♥ Saga 080326 ♥
  • Elpida

jag har oxå helan o halvan, ammar bara ur höger bröst då vänster inte har lust att producera nåt vidare...
    a-kupa vänster o nästan d höger...snyggt lr snyggt....

• Minxy

Har alltid haft olika stora bröst och skillnaden håller i sig också nu när jag ammar. Är så van att jag inte tänker på det.
    Men det som är underligt är att sonen favoriserar det mindre bröstet och jag verkar alltid ha mest mjölk i det. Kanske lika bra det - undra hur det sett ut annars

Leo kom till oss 16/2
  • Eisa

mitt höger bröst är också större och jag fattar inte hur man ska bryta cirkeln att det alltid produceras mer mjölk i det ena.

• KEL08

Samma här. Fick mjölkstockning när Edit var 2 veckor, så jag ammade mest från höger bröst. En enorm skillnad tycker jag.. Tänker ju såklart på o m dom kommer fortsätta va så olika efter avslutad amning..

Tur att de inte syns med kläder på. Men de räcker ju att man vet de själv..

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma & Pappa Älskar Dig Editღ ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Min högra bröst är större än den vänstra!!!