• Pochahontas

Var kan man köpa billiga begagnade laptops?

Jag vet inte hur länge jag surfat runt o letat... Jag vill köpa en laptop till mannen. Ingen avancerad speldator, för det enda han gör är surfar lite, kolla banken o spelar lite poker.

Men allt är för dyrt! I alla fall dom butiker jag hittat som säljer begagnat. Och kollar man på nya - som jag ju egentligen helst vill ha - så är dom för dyra, och egentligen alldeles för "bra". Jag behöver ju inte nån värsting. Bara en som funkar bra.

Nån som har några tips på bra begagnatbutiker på nätet? Alternativt i NV Skåne, för där bor jag...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Svar på tråden Var kan man köpa billiga begagnade laptops?
  • Chaplin

Nu vet jag ju inte i vad för prisklass du letar.
    Men helt nya kan man ju få för knappa 5000 och det tycker åtminstone jag är billigt för en laptop.
    Och de brukar verkligen inte vara särskilt avancerade.

• snappi81

tradera finns ju alltid!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Pochahontas

Nu är det tyvärr så, att jag är nog ute på omöjligt uppdrag... Jag har max en tusenlapp att handla för, så jag anar att det är kört... Det är visst dyrare än då...

Men jag ska fortsätta lusläsa blocket.

• snappi81

Men tradera finns det ju på, va inne och kollade.. kanske inte dom nyaste och kändaste märken men det finns för under 1000 lappen.

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • inze

För en 1000-lapp hade jag också letat på Tradera och Blocket. Det gäller ju också att hitta nåt skapligt nära så att man kan hämta så att man inte behöver lägga ett par hundralappar i frakt också. Nackdelen med begagnade bärbara datorer är att de ofta har dåliga batterier och ett nytt batteri kostar ju tyvärr rätt många hundra det också. Men ska man bara använda den hemma fungerar det ju med sladden i också.

• Jesspa80

Du kan inte spara typ 500 i månaden ett tag? Då går det ju bara några månader så har du en hel del pengar..?

• Pochahontas

Hehe... Tack för era tips. Jag har nog iofs råd med lite mer senare, men problemet är - som vanligt- att jag är ute i sista sekund. Vill ge det i present, och maken fyller år i mitten av juli...

• acqila

Expert säljer nu en för 3000kr. de är MYCKET billigt för dem..

BF 1/2-08
  • Pochahontas

Ja, det är det, men det är tyvärr för mycket. Det ska i stort sett bara vara en surfdator, och därför vill jag inte betala för en massa jag inte behöver. Plus att jag inte har 3000, liksom...

• Jesspa80

En Eee Pc är förstås häftig, men säkert inte vad TS är ute efter...
    www.dustinhome.se/pd_5010152071.aspx
    Tror det där är den billigaste "normalstora" datorn du kan hitta idag. Avbetalning är ju aldrig att rekommendera, men kanske ett alternativ om du inte kan hitta något annat att ge gubben?

Ett annat lite småroligt tips är att du tar en skokarton, lägger tusen kronor i den och skriver "dator" på kartongen? Så har han ett startbidrag? 1000 kronor är ju ändå en rätt stor summa pengar!

Svar på tråden Var kan man köpa billiga begagnade laptops?