Okej, nu har många svarat och även jag kan svara.
Så länge det inte var motorolja du badade bebisen i så är det nog ingen fara. AD-dropparna är gjorda på solrosolja, bebyoljan samt baby-badoljan som säljs på apoteket är ofarliga att äta. Du kan i princip låta bebisen dricka oljan, men det är klart att man inte ska det! Mjölk är små bebisars mat, inget annat.
Så glöm oljan. Att bebisen svalda "massa" vatten... Det såg nog ut att vara mer än vad det var. Dessutom är nog det här vattnet fräschare än allt fostervatten som bebisen svalde, kissade ut, svalde, kissade ut osv i magen. Hickan går över, och vattnet kissas ut.
Du blev nog rädd och skakad när bebisens huvud hamnade under vatten, OCH VISST TUSAN BLIR MAN DET!!! Jag hade blivit hysterisk, inte så mycket för oljan, men jag tror att din oro sitter kvar efter kallsupen och nu ser du att bebisen lever och mår bra (alhamdolillah!) men oron är kvar och nu projicerar du den på annat, t ex oljan.
Sen kommer det folk och svarar, och för flera år sen hände samma sak dem, med deras barn, och det kanske har hänt flera flera gånger efteråt, och de har pratat med bvc, så för dem är det självklart att det inte är någon fara. Men man blir ju rädd ändå!
Ta inte åt dig av kommentarer här, det är självklart för någon med flera barn, men det kanske inte var självklart för dem när de hade fått sitt första barn! Det hände en liten olycka, jag tycker att du ska berätta om olyckan för din omgivning, man mår mycket bättre då, och njut av bebisen, och var inte rädd för att bada bebisen igen.