• Anonym (=()

Glömt betala tillbaka på skatten?! Hjälp!!

Har aldrig fått betala tillbaka innan så jag har inte en aning om hur det fungerar med sista datum osv.

Har varit mycket senaste tiden och jag har glömt att betala in det! Summan ligger på 667:-, fick utskicket i maj som de flesta andra.

När är det senast jag kan betala den?!

Fy fan vad jag är rädd nu =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-27 11:22
    Kan tillägga att jag _har_ letat på skatteverkets hemsida men inte hittat något!

• Svar på tråden Glömt betala tillbaka på skatten?! Hjälp!!
  • Fru annmi

Augusti September tror ja
    Men ring Skattekontoret & fråga eller Betala nu...

• Anonym (=()

Får inga pengar förrän om 2 veckor!
    Fk har krånglat och vartenda räkning är betald. Betalade allt igår, hade jag kommit ihåg den hade jag skjutit upp en annan räkning.

Hade jag kunnat betala den nu hade jag inte undrat över sista datum Ledsen

• Pysselgalningen

Från skatteverket:

Behöver du betala in mer skatt?
    Om beräkningen som du får tillsammans med slutskattebeskedet visar att du har skatt att betala, ska du betala beloppet så att det är bokfört på Skatteverkets bank-eller plusgirokonto senast på den förfallodag som anges på beräkningen.

Om underskottet på skattekontot är mindre än 100 kronor kan du låta det stå kvar och ränteberäknas på kontot. Underskottet ligger kvar tills beloppet uppgår till 100 kronor inklusive kostnadsränta. Först då skickar vi ut en betalningsuppmaning på beloppet.

Sen tror jag man har 3 månader på sig eller nått sånt, för de som får sluskattebeskedet i augusti ska betala senast november, de som får det i september ska betala senast dec. osv.

www.skatteverket.se/skatter/deklaration/2008/skattepengar/jaghardeklarerat2008vadhandernu.4.24321e0c1165ddd61208000672.html

• Katzak

Ingen fara på taket.Sista datum är ngn gång i nov.. Tro mig jag har en make som betalar varje år..ha en skön sommar..kram

• Anonym (=()
    Svar på #4
    Det är just det med förfallodagen. Jag hittar den ingenstans. Står in på inbetalningskortet och inte när jag loggar in.
  • Anonym (=()

Det går väl raka vägen till kf om man inte betalar i tid?

• TANKGIRL

Jag hade restskatt 2002 och jag har för mig att det var sent på hösten som var sista dag. För jag slutade skolan i mitten av november och jag hade bara ett halvt studelån så jag tyckte det blev tajt med 2000 i restskatt.

• Pysselgalningen

Anonym (=() skrev 2008-06-27 11:33:02 följande:

Svar på #4Det är just det med förfallodagen. Jag hittar den ingenstans. Står in på inbetalningskortet och inte när jag loggar in.
    Det står på "beräkningen" du fick hem i februari nån gång!
    Dvs det stora pappret.
  • TANKGIRL

men dem måste väl skicka en varning innan det går till kf.

Svar på tråden Glömt betala tillbaka på skatten?! Hjälp!!