• pickles

Föräldrapenningtillägg, kommunalt anställda lärare

Hej!
    Undrar om någon har koll på föräldrapenningtillägget som betalas ut i början av föräldraledigheten. Har försökt läsa mig till hur mycket pengar det handlar om men min amningshjärna är ovanligt trög ikväll. Någon som vet?

• Svar på tråden Föräldrapenningtillägg, kommunalt anställda lärare
  • Trollet30
    pickles skrev 2008-06-27 22:35:47 följande:
    Hej!Undrar om någon har koll på föräldrapenningtillägget som betalas ut i början av föräldraledigheten. Har försökt läsa mig till hur mycket pengar det handlar om men min amningshjärna är ovanligt trög ikväll. Någon som vet?
    Hej! Jag är med i Lärarförbundet och har oxå rätt till föräldrapennigstillägget. Jobbar i en kommunla förskola och där rä det 10% av din lön som är föäldrpenningstillägg. De kan vara olika vad man får, beroende på var man jobbar.
  • Anna171

Får man föräldrapenningtillägget utbetalt automatiskt, eller måste man ansöka om det separat? Via vilken myndighet/organisation i så fall? Någon som vet?

• Anna171

Det kan tilläggas att jag är kommunalt anställd lärare och medlem i lärarförbundet...

• Billabong

Det ser olika ut hos olika arbetsgivare. Kontakta din chef och fråga, Om inte chefen vet kan du prata med löneadministratören som kan detta på sina fem fingrar.

• Baryk

Och, man måste i de flesta fall ha ansökt om minst sex månaders ledighet i ett sträck för att få detta tillägg.

Svar på tråden Föräldrapenningtillägg, kommunalt anställda lärare