• Bejbis08

Vilket dagis i södertälje?

Vilket dagis ska man välja? Vill helst att det ska vara mest svenskar på min dotters dagis!
    Jag är inte emot invandrare.

• Svar på tråden Vilket dagis i södertälje?
  • misun

Det bästa är väl att ta det dagis som ligger i närheten av där man bor? Så att det blir enkelt med hämtningar/lämningar och framtida kompisar osv. Min Kajsa har kommit in på Bränningestrands dagis i Pershagen, där går det bara svenskfödda barn. Ett barn är andragenerationsinvandrare men det räknas knappast tycker jag. Jag hade gärna sett att det var några fler barn med invandrarbakgrund på hennes dagis så att det speglade verkligheten lite bättre..

• misun

Det bästa är väl att ta det dagis som ligger i närheten av där man bor? Så att det blir enkelt med hämtningar/lämningar och framtida kompisar osv. Min Kajsa har kommit in på Bränningestrands dagis i Pershagen, där går det bara svenskfödda barn. Ett barn är andragenerationsinvandrare men det räknas knappast tycker jag. Jag hade gärna sett att det var några fler barn med invandrarbakgrund på hennes dagis så att det speglade verkligheten lite bättre..

• misun

sorry, halkade på tangenten

• Bejbis08
    Okej men jag vet inte om vi bor kvar här då iom att vi söker annan lägenhet
  • Lindakaivi

www.alltomdagis.se
    Här kan man se recentioner av dagis!

Min dotter går på Petunian i Västergård, det är enligt mig det bästa dagiset.

Bra gemenskap mellan föräldrar och personal.
    Personalen lyssnar på barnen och de har dagar då barnen väljer vad de ska göra, de är ute mycket.
    Det är ett lägenhets dagis (det sista i sitt slag tror jag) och det tycker jag är bra, de har ingen inhängnad gård utan är på området och lär sig på så sett gränser och lyssnar på fröknarna.

Känner du till området Bodastigen?

Ganska litet dagis på 28 barn.

• Bejbis08

nej ingen aning..e det mest svenska barn där?

• Tyler Durden

hur går det med finska barn, kan de finnas på dagiset?

Bejbis08 skrev 2008-06-29 11:03:01 följande:
    nej ingen aning..e det mest svenska barn där?
  • Bejbis08

absolut kan finska barn finnas där;)

• Bejbis08

det går bra med skandinaviska och några invandrare...

• Lindakaivi

Det är mer än 90% svenska, finns några "syrianer" och en polsk...

Svar på tråden Vilket dagis i södertälje?