• Anonym (skäms..)

Illaluktande hårbotten, känns pinsamt, hoppas någon kan hjälpa.

Har ett problem som jag tycker är ganska pinsamt.. Dagen efter att jag tvättat håret luktar hårbotten jätteäckligt! Håret blir inte fett, men luktar som sagt inte kul! Kanske skulle fråga en frisör om detta, men jag tycker att det är så pinsamt att fråga en sån sak. Finns det någon här som har en gissning om vad det kan bero på? Skulle så gärna få bort den äckliga lukten, vill känna mig fräsch.

• Svar på tråden Illaluktande hårbotten, känns pinsamt, hoppas någon kan hjälpa.
  • mkl01

Hej! Har du löst det? Dela gärna med dig, jag har också illaluktande hårbotten :(

Anonym (skäms..) skrev 2008-06-28 14:39:47 följande:

Har ett problem som jag tycker är ganska pinsamt.. Dagen efter att jag tvättat håret luktar hårbotten jätteäckligt! Håret blir inte fett, men luktar som sagt inte kul! Kanske skulle fråga en frisör om detta, men jag tycker att det är så pinsamt att fråga en sån sak. Finns det någon här som har en gissning om vad det kan bero på? Skulle så gärna få bort den äckliga lukten, vill känna mig fräsch.

• Nenne666

Gå till en läkare, jag tycker helt klart att det låter som svamp. Vad det än är så kommer nog en läkare fram till det bättre än vi gör här.

• mkl01

Problemet är att jag fick detta när jag började använda head&shoulders, sen har jag provat Fungoral och en massa andra svampdödande schampon, dom funkar ju inte..

Nenne666 skrev 2016-04-26 17:11:04 följande:

Gå till en läkare, jag tycker helt klart att det låter som svamp. Vad det än är så kommer nog en läkare fram till det bättre än vi gör här.

• Nenne666
    mkl01 skrev 2016-04-26 18:15:29 följande:

Problemet är att jag fick detta när jag började använda head&shoulders, sen har jag provat Fungoral och en massa andra svampdödande schampon, dom funkar ju inte..

Jag tycker att du ska ringa till en läkare imorn så får du svar där och slipper testa ut en massa.
  • mkl01

Ja sant... ska boka tid hos en trikolog, hoppas det löser sig..

Svar på tråden Illaluktande hårbotten, känns pinsamt, hoppas någon kan hjälpa.