• pseudonym1

Någon som använt "Vyssan-lull-tassar"?

Var och köpte ett par idag men har inte lyckats skruva i dem...
    Dottern vaknar så ofta på natten och har svårt att komma till ro igen vilket resulterar i att jag måste ta upp henne och amma för att hon ska somna om.
    Eftersom hon vägrar napp så tänkte jag att såna tassar kanske kunde få henne att somna om igen...

Nyfiken på erfarenheter från dessa... Har de funkat?

• Svar på tråden Någon som använt "Vyssan-lull-tassar"?
  • adams morsa

ja har haft såna till min son men vet inte om det gav nåt resultat...

men ett par jag känner som hade dom hjälpte dom otroligt mycket!!

• pseudonym1

Det låter ju bra...
    Hon somnar enbart till bröstet nattetid men på dagen kan jag ju få henne att somna i sin gunga, i vagnen och i bilen så hon somnar ju till vibrerande saker...

• LeaveMeAlone

jag hade sånna. dom gjorde nattningen dubbelt så snabb fast kan inte minnas att jag skulle fått mindre nattamning med det. visserligen så hade ju min kille napp och ammade var 4'e timme och jag somnade alltid mitt i amningen så hade nog inte spelat någon roll :) men väl värt ett försök skulle jag säga..

• Myror i brallan

Vår dotter somnade jättebra i vagga och vagn som man kunde gunga lite på men inte i spjälsängen så jag shoppade vyssanlull och de var skitbra!!!! Värt varenda krona! Kan tillägga att vår lilla hade kolik första tre månaderna och fick pga det rubbad nattsömn. Tassarna funkar så att sängen gungar lite av barnets sparkar och rörelser också! Tydligen ska det hjälpa till att utveckla bebisens balansinne också

• pseudonym1

Min dotter är ju 4 mån, de är kanske till för lite mindre barn?..
    Hon vaknar nästan varje timme nu och har inte ro att somna om själv utan bröstet. Det känns ibland som att hon hade somnat om man kunde "skaka om" henne lite för hon behöver inte äta så ofta som jag ammar henne. Gör det enbart för att få henne somna om/komma till ro igen. Funkar dessa kommer jag och mina bröstvårtor att bli väldigt glada

• LeaveMeAlone
    pseudonym1 skrev 2008-06-28 17:11:47 följande:
    Min dotter är ju 4 mån, de är kanske till för lite mindre barn?..Hon vaknar nästan varje timme nu och har inte ro att somna om själv utan bröstet. Det känns ibland som att hon hade somnat om man kunde "skaka om" henne lite för hon behöver inte äta så ofta som jag ammar henne. Gör det enbart för att få henne somna om/komma till ro igen. Funkar dessa kommer jag och mina bröstvårtor att bli väldigt glada
    nej då. köpte mina när sonen var 3-4 månader men dom var bra att ha enda tills han slutade med spjälsäng nån stans vid 1½-2 år :)
  • Idacha

tassarna får min dotter att somna.. nackdelen är att de gånger som jag får henne att somna genom vagning så vaknar hon så fort hon kommer in i en lätt sömnfas och märker att det inte gungar längre. dock vaggar de skönt när hon rör sig vilket jag upplever det som att hon tycker om. perfekt när hon vaknar till och bökar på natten för då somnar hon om ibland.

• bubbelmaja

Vi har använt det till båda barnen. JAg tycker de varit kanon. Vilmer hade dem till ca 12 månaders ålder. Noria har dem än och fyllde nyss 1 år, men tar nog bort dem snart.

• singstar76

Har tassar till sonen som är 9 månader nu och vi har haft dem sen han var ett halvår ungefär för att han vaknade så ofta på nätterna och då kunde vi lätt vagga om honom. Nu vaknar han bara en gång / natt och då vill han ha välling så det hjälper inte att vagga..

men som sagt när han vaknade och inte var hungrig då var dem toppen!!!

Edward 071006 - mammas mysgroda
  • Sophia

Vi har använt dem från början och de funkar jättebra, perfekt ibland att bara kunna "puffa det där lilla extra"

• smurfliten

Vi köpte till vår första dotter och det fungerade superbra! När vi nu fick tvillingar var jag snabb på att köpa ett par till! Dom har fungerat super på en av tjejerna, den andra har inte haft samma behov! men jag rekommenderar dom verkligen!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • pseudonym1

Vad roligt att så många har bra erfarenheter!!
    Ska sätta på dem imorgon och se. Har så j*kla svårta att få henne att somna om utan bröstet så jag är skeptisk men skam den som ger sig

• NussNuss

jag köpte dom tidigt till min dotter! vi är jätte nöjda!
    De är bra när barnen blir större, då rör sig sängen avsig själv.
    //P

• Hummelina

min tös somnar också helst till vibrationer typ att dra vagnen över en tröskel, så tassarna fungerade inte så bra för oss tyvärr.

♥ Evelina 080404 ♥
  • versan

Underbara! Vi köpte dom efter 4månader och sen har hon använt dom tills dags dato.
    Nummera sitter dom på spjälsängen och gungar henne på natten ibland.
    hon är nu 2år 7mån och först nu funderar vi på att plocka bort dom.

Svar på tråden Någon som använt "Vyssan-lull-tassar"?