gravid å allergi..
Har nu jätte problem med allergi, min näsa rinner osv..
någon som vet någon bra nässpray som man kan ta när man e gravid?
jag har flutid nasal men vet inte om jag får använda den.. kanske någon som vet?!
Har nu jätte problem med allergi, min näsa rinner osv..
någon som vet någon bra nässpray som man kan ta när man e gravid?
jag har flutid nasal men vet inte om jag får använda den.. kanske någon som vet?!
Hej! Jag har oxå jättejobbig allergi. Brukar få kortisonspruta varje sommar. Den hjälper väldigt bra. För annars skulle jag knappt orka jobba. Men nu när jag är gravid så kan jag inte ta den. Så jag förberedde mig på en jobbig sommar. Men jag har mått fantastiskt bra. Beror nog på graviditeten. Känner inte av min allergi särskilt mycket. Jag äter två Tavegyl varje dag plus att jag tar Lomudal Nasal nässpray. Det är helt ok att använda när man är gravid. Det funkar kanon för mig.
Jag vet ej om man kan ta flutid nasal. Fråga på apoteket.
Hoppas du hittar nått som passar för allergi är inte kul.
/Sandra
Du kan använda Flutide Nasal (och övriga allergi-nässpray:er) när du är gravid. Eftersom nässpray bara är "lokal" behandling så kan det inte skada fostret.
Jag har kollat upp detta eftersom jag själv har väldigt jobbig allergi och ville veta vad jag kan fortsätta med under en ev graviditet.
tack så mycket för svaren..
sitter inne i dag då de e jätte fint väder, men vill inte gå å nysa hela tiden å snora!
önskar man hade lägenhet i en stor stan som man kunde åka till mitt i sommaren!
Har du inga allergitabletter?? Du ska inte behöva sitta inne och må dåligt bara för att du är gravid och allergisk. Jag är superallergisk mot en massa saker och tar mina mediciner som vanligt, vid behov.
Loretadin
Symbicort
cortison-nässpray
Kry på dig!!
jo jag har tabletter.. tar två tevegyl om dagen och nu ska jag ta flutide nasal också..
kände inte så mycket förut så jag var på promenad iaf.. ska pröva gå ut när vår lille vaknat efter middags sovandet :)