Inlägg från: Ann Lee |Visa alla inlägg
  • Ann Lee

    Vi som väntar syskon till våra änglar

    Hej alla! Oj, har nu suttit här framför datorn i några timmar och försökt att läsa ikapp i tråden, efter en veckas vistelse i Dalarna! I tråden har det varit dramatik av alla de slag; förlossningar, bebisar, myndighetsproblem och diverse krämpor! Inte kan man klaga på händelselöst iaf! Jag har haft det bra mitt i skogen, dock massvis med mygg. Skönt med miljöombyte. Sängarna i stugan var ruttet dåliga så jag längtar tills jag får sova i min egen säng nu inatt. Ryggen och bebis tackar nog också för riktiga madrasser.

    englabella:
    Välkommen till tråden!

    fruWasberg: Skönt att du mår bättre nu. Månadsdagar känns fast man tror att man inte tänker på de, så är det iaf för mig. Varför vill sjukhusledningen träffa er? Ni behöver inte träffa de om ni inte vill, i så fall om ni har frågor som ni vill ha svar på! Träffen ska väl vara för er skull och inte för deras, eller hur?
    Vad fint det låter med blommorna på Hampus grav! Vi tänkte plantera nytt snart. Planterade ju penséer, murgröna och smultron. Penséerna har dock vuxit sig så höga nu och börjar bli slitna så det blir att plantera om lite. Smultronen börjar bli röda nu, mysigt!

    Vi3: Vad irriterande med FK! Idiot-system! Klart man ska vara sjukskriven om man inte är helt frisk, vad är detta för galenskap till system?

    Didden: Ett stort grattis till sonen! Och tack för rapport från förlossningen! Fint förresten att kalla storkbettet för änglakyss istället. Jag tycker att vi döper om det till det här i Sverige också!

    jojsan: Hoppas att din blödning avtagit!

    små fötter:
    Vad härligt att höra att Lily mår bra!

    flisa: Håller tummarna att vändningsförsöket ska gå bra! Är det vanligt att de snurrar runt så där på slutet?

    Minna x: Grattis till tösen! Schäfer: Grattis till tösen! Vad roligt med rapport! Trist med moderkakan som inte ville släppa!

    terkan: Mår du bättre nu? Varför fick dumma BM komma in till dig ändå? Förstår inte.

    MildaMaränger: Hoppas värkarna kommer igång nu snart! Tips: Massera fotknölar, käka ananas, massera vaderna rätt så ordentligt.

    smörblomman78: Usch för en svacka och usch för dumma FK! hoppas att de snart behandlar ärendena och att du får positivt besked från de!

    Imorgon är det dags för BM-besök och psykologbesök. På tisdag ska vi göra UL och träffa läkare på spec mvc. Tumhållning önskas!

    KRAMAR i massor till er alla!

    Läst att några av er varit duktiga och bakat! Svängde också ihop några sockerkakor i stugan. Men nu är jag sugen på kanelbullar! Så jag tänkte bjuda på lite cyberfika:
    Här kommer lite cyberbullar och hallonsoda! Låt er väl smaka!

    @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    pärlan82: Wehee! Grattis till lyckat besök! Härligt!

    Tre pojkar: Grattis till ny vecka, fast det känns lite upp och ner. Ibland spelar känslorna en ett spratt och man är bara förvirrad. Vilken tid ska du göra UL och träffa läkare? Jag har tid för UL kl. 10 och kl. 11 är det dags för läkarbesök.

    toolie79: Vad mysigt det låter att se bebbe på tittut-UL!

    MildaMaränger: Spännande! Och vilken bus-bebis!

    Lilla Harriet: Hur gick läkarsamtalet idag?

    fruaugusti: Jag tror att jag medvetet sopar känslor under mattan emellanåt för att jag inte orkar med. Kanske någon skyddsmekanism som man har....

    skrutthumlan2: Det kan vara både svullnad och karpaltunnelsyndrom du känner av. Under förra graviditeten fick jag karpaltunnelsyndrom, det var som att tre fingrar på den ena handen var bedövade, främst på natten men det släppte inte ens på dagen.
    Schäfer ska ha recept på pollykakan, det är väl den som är som en kladdkaka. Jag har gjort den en gång men har inte receptet. Tror även att du kan hitta receptet i någon baktråd här på FL. Använd sökfunktionen vet jag!

    flisa1: Duktig bebis! Hoppas att den inte får plats att rotera mer!

    Tulpan74: Det tog ett tag för mig också innan poletten trillade ner och jag insåg att det inte kommer att födas någon ny Amelinda. Det här är en ny individ som ska komma nu. Låt det ta den tid det tar...

    ger74: Håller tummarna inför morgondagens VUL!

    Ego-info:
    Var hos BM idag. Järnvärdet hade gått upp till 119, en förbättring säkert tack vare jordgubbarna. Däremot så hade inte sf-måttet ökat mer än 2 cm från 5 juni tills idag. Så nu planar kurvan lite för mycket tydligen. BM tyckte att det var bra att jag ska göra tillväxt-UL imorgon så får de se på specen om bebis är ok stor.
    Träffade även psykolog, skönt att prata av sig. Det blev ju en del tårar men känns bättre nu efteråt.

    Här öser regnet ner! Stackars mannen som snart ska cykla hem från jobbet!

    KRAM på er alla
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    MildaMaränger: Får jag komma in på din sida och titta på sängen? Oskyldig
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    MildaMaränger: Fantastiskt fin säng!

    Schäfer: Nej, nu kommer jag ju inte längre in på din sida! Vill så gärna se bild på lilla Ebba!

    EliasCL: Jag har också hört att blödningen efter sex kan bero på sköra slemhinnor.

    fruWasberg: Vad duktig du var idag som orkade med besök! Håller med ger74 om att du förtjänar att ligga i soffan och käka praliner!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    fruWasberg skrev 2008-06-30 19:44:33 följande:
    AnnLee: Gulle dig! Hur mår du? Är illamåendet bättre?
    Nja... inte riktigt... Kräks på morgnarna. Efter lunch och hela eftermiddag och kväll mår jag dock bra. Det är värst när man måste iväg nånstans. Men det är hanterbart för det mesta...
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    Tre pojkar: Vi har ju lite samma tider där så vi kanske syns. Jag ska lämna en urinodling också till provtagningscentralen.

    Rockan80: Jag tror inte att jag fått sämre tänder. Var hos tandläkare efter förra graviditeten, inga hål fast jag kräktes halva graviditeten så fort jag stoppade en tandborste i munnen.

    LillaHarriet: Grattis till snittdatum!

    MildaMaränger:
    Åh, vad jobbigt! Käka lite mer ananas vet jag!
    Ett viktigt meddelande till MildaMarängers bebis: Kontraktet för din bostad går ut vid midnatt! Var vänlig och lämna din mysiga enrummare. Smidigast och enklast görs detta genom att tränga ut med huvudet före genom nödutgången! Välkommen till världen!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

    Bara ego-rapport just nu...

    Var och gjorde tillväxt-UL idag och mätte flödet, med *TADA* gott resultat! Fast sf-kurvan planat ut var inte bebis för liten. Allt såg bra ut och bebis ligger +9,6% enligt mätningarna och beräknas väga 2200 g. Jag hade ingen aning om att bebisar redan är så stora vid vecka 33. Jag frågade om det skulle bli en 5 kgs bebis nu när jag ligger på plus men hon sa att så mycket hinner den inte växa utan förmodligen kommer den att väga 3500-3800 g beroende på när den tittar ut såklart.
    Sen var det dags att träffa en läkare på spec mvc. Vi fick inte träffa vår vanliga som hade semester, utan det blev en annan. Blev besviken för denna var inte så trevlig och bra. Jag ville försäkra mig om att vi inte skulle bli hänvisade och då sa hon att "är det fullt så är det fullt och då är det bättre om du föder på x sjukhus" (det sjukhuset där dottern föddes och där jag inte vill föda igen). Då blev jag ledsen och sa att vi faktiskt blivit lovade att få föda i Solna och att jag kan sträcka mig till Huddinge ifall det krisar men att jag vägrar att föda på ett sjukhus som inte har neonatal-avdelning. Då lovade hon att skriva in det i journalen och vi kom överens om att göra en bedömning av tappen vecka 36 el 37 för att se om man kan sätta igång mig med bardkateter. Jag kanske inte får en specifik dag förutbestämt om det är jättefullt men får komma in när de har det lite lugnare. Så det kändes bättre. Hoppas dock att vi får träffa vår vanliga läkare om två veckor.

    Oj, blev långt och virrigt... Nu ska jag vila så återkommer jag lite senare!

    KRAMAR till er alla!


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee
    MildaMaränger: Hur går det för dig? Några värkar?

    Vi3: Tycker absolut att du ska byta nick, låter ju jättefint! Skönt att det där med FK verkar lösa sig! Verkar också som att ni hade en mysig helg, härligt att minnas Albin fast jag förstår att det var både skratt och gråt.

    skrutthumlan2: Trist med uvi, skönt att det upptäcktes! Hoppas att det inte orsakar på tok för mycket besvär. Vad sa BM när du ringde?

    Rockan80: Skönt att det inte var något fel på blodtrycket! Nu är det verkligen nedräkning för dig inför en välförtjänt semester!

    fruWasberg: Vad duktig du är som tränar profylaxandning. Jag måste börja träna också, har slarvat. Men än borde jag ju hinna träna upp flåset lite...
    Hur var sista träffen med psykologen?

    mammananja: Trist med bakteriell vaginos, bra med anitibiotika.

    LillaHarriet: Tänker på er idag på 2-årsdagen!

    ger74: Jag kör med mina Scholl-sandaler! Guld värda när fötterna sväller, rekommenderas varmt!

    Känner att jag är så låg.......

    Igår skulle vi åka och köpa nya blommor till graven... Jag hade gärna velat hitta något i oranget eller gult men allt var fult. Ledsen Jag vill inte ha såna där tagetes för de tycker jag luktar illa. Så vi åkte härsan och tvärsan och överallt såg blommorna ut som att någon hade kört över de med ett ångvält. Blev ledsen och började grina till råga på allt. Tror att det här med läkarbesöket igår har fått mig lite ur balans. Gråter Idag kom också brevet med ny läkartid och nu är det en tredje läkare som jag ska träffa. Överläkaren är tydligen fortfarande på semester så det blir en annan, förhoppningsvis bättre än den som vi träffade igår. Men jag känner mig ganska knäckt sen igår och nu måste jag nog dessutom åka själv dit eftersom min man är ensam på jobbet och förmodligen inte kan komma ifrån.

    Nu under eftermiddagen gick jag igenom Amelindas saker, valde ut de grejerna som B2 i magen inte ska få ärva. Sen packade jag ner sakerna i en liten rottingkista som vi köpt. Mycket tårar blev det Gråter
    Till råga på allt måste jag göra en ny glukosbelastning imorgon igen. Frågade ju läkaren igår om jag kunde få slippa men hon sa att jag skulle göra belastningen för säkerhets skull, trots att jag hade normalt värde.
    Så här sitter jag och tycker synd om mig själv....
    Förlåt för depp-inlägget....

    Skickar en bunt med kramar!
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

    Skitdag... det är vad det är...
    Nyss ringde mamma och berättade att pappa blivit inlagd på sjukhus, kärlkramp och man kunde tydligen se förändringar i hjärtat. Han måste stanna iaf till helgen. Och även min mormor hamnade på sjukhus imorse.

    Jaja... nu blir det iaf inte glukosbelastning imorgon, kan inte ta mig till sjukhuset pga busstrejken. Jag skulle ju fått skjuts av pappa men nu får jag ta och boka om tiden till nästa vecka istället.


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Ann Lee

    Tack för all er omtanke och kramar med mera, igår var verkligen en skitdag.
    Ska iväg till sjukhuset idag och hälsa på pappa. Men det blir inte förrän på eftermiddagen när mannen kommer hem eftersom varken jag eller mamma kör bil. Pappa har ju haft problem med hjärtat och högt blodtryck sedan jag var liten men det är ändå alltid lika läskigt när han mår sämre och blir inlagd. Denna gång blir han förmodligen inlagd flera dagar eftersom han måste få någon medicin intravenöst istället för i tablettform. Vem tycker om att vara på sjukhus men jag tycker att det är bra att de behåller honom inlagd tills han mår bättre.

    Vi kan dessvärre inte åka och hälsa på mormor eftersom hon inte bor i Sverige. Hon mådde tydligen lite bättre nu och sjuksköterskan behövde inte flagga för någon försämring och tyckte inte att mamma behövde åka iväg dit i nuläget iaf. Som tur är så har mamma flera syskon som kan hälsa på mormor.

    fruWasberg: Ja, jag kände mig ganska lugn efter att ha plockat Amelindas saker men samtidigt så hade jag inte velat något hellre än att hon skulle ha fått använda allt som vi köpt till henne.
    Skönt att psykologbesöket gick bra. Du har kommit en bra bit på vägen!

    Minna x: Oj, vilken dramatisk förlossning! Vilka kämpar ni är både du och Ellen! Skönt att allt slutade gott! Hoppas att ärret efter snittet läker komplikationsfritt!

    Trassel: Usch vad besvärligt med näsblodet!

    Lilla Harriet: Jag hade missförstått och trodde att det var Alex dag igår! Skickar en bunt nya kramar till er! Vi har inte passerat årsdagen en men har bestämt oss för att vi givetvis kommer att ha tårta, en rosa på Amelindas födelsedag!

    Rockan80: Stackare som ligger därhemma, låter som en sommarförkylning! Hoppas att du snart mår bättre! Lägg dig i soffan och vila ordentligt nu!

    Inte ett moln... verkar bli kanonväder idag! Tråkigt nog klarar jag inte av värmen så bra så jag ska hålla mig hemma tills vi ska iväg...

    Skickar kramar till bästa mammorna i bästa tråden!


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar