• Anonym

Hur lätt är det att luras när man tar proverna?

Jag har en bekant som är inskriven på ett behandlings anstalst..Han har öppen vård och kommer dit enbart för att äta och ta proverna..och sova där över natten..Men väldigt ofta så sover han hemma hos sambo.
    Vid ett antal tillfällen när han varit *hemma* så tycker jag han inte är säg lik..stirrig blick..pratig men undviker ögonkontakt..ibland prata sluddrigt.så klart jag är säker i min sak att han tagit nåt då..Har frågat han vid ett av tillfällerna men har blåneckat..säger att  han få ta prover hela tiden och om dom visar nåt så få han inte vara kvar på hemmet..Så går det att lura proverna och hur görs det i så fall?

• Svar på tråden Hur lätt är det att luras när man tar proverna?
  • Anonym (...)

Man kan ta med sig nån annans piss, har bekanta som gör så, men de blir såklart inte övervakade när de pissar..Blir han det? Hur ofta tar han prover? man kan ju också dricka mycket vatten efter man knarkat men det tar nog ändå några dar för det att gå ur kroppen.

• yousef

Om det är standardprover (stickor eller liknande) testar man inte för alla droger, bara de vanligaste. De flesta droger går att spåra högst 3-4 dygn. Ett par undantag är cannabis och vissa benzo, då framförallt vid tungt bruk.

• moalar

Alltså att fuska på prover är inte så svårt som man kan tro.
    Dricker han en liter vatten innan prover så är kisset för utspätt för att ge posetivt resultat. Så jag kan lova att han fifflar med proverna, det värkar så iaf. Är erfaren av sådant, vänner och familj har gjort mig erfaren och medveten

• Anonym

Har bott på behandlingshem och där fuskades det trots att personalen tittade på när up togs, så visst GÅR det.

• mina45

Är det ingen som ens hört uttrycket torr-pundig?
    Det är något man offta drabbas av när man lägger av, innan man landat.
    Man blir orolig, stirrig tycker att det är jobbigt att vistas utanför behandlingshemmet.
    man kan se nog så påtänd ut av att man inte känner sej bekväm, det kan jag lova.
    Därmed inte sagt att inte tagit återfall o fuskat med proverna. Om han dricker en massa blir urinet utspätt o det finns inte tillräkligt med kreatinin o blir då ej godkänt.
    använda annans urin går men det är svårt när det är övervakat särskilt som han är kille. Betydligt lättare om man är tjej.
    Har dom inte övervakade urinprov är det ingen behandling värd namnet.
    Hoppas han fixar sitt liv.
    kram

• Anonym

Känner många som fuskar tyvärr och det är inte svårt heller. Ett par av de jag känner har även en som står och bevakar medans de pissar, och dom kan fuska iaf.

• Anonym (behandlare)

Hej

Läser en sådan här tråd och blir givetvis mycket nyfiken på HUR man kan fuska med ett urinprov som är övervakat.

Jag jobbar nämligen med detta och tar flera urintester om dagen.
    Våra rutiner är att alltid se på hela processen. Tvätta händerna först. Känna (och mäta vid behov) så urinen håller rätt värmenivå.
    Är det för utspätt godkäns det inte.
    Så, för att bli bättre på mitt jobb och faktiskt hjälpa fler, HUR fuskar man då??

• Mea Culpa
    Anonym (behandlare) skrev 2008-07-14 21:55:55 följande:
    HejLäser en sådan här tråd och blir givetvis mycket nyfiken på HUR man kan fuska med ett urinprov som är övervakat.Jag jobbar nämligen med detta och tar flera urintester om dagen. Våra rutiner är att alltid se på hela processen. Tvätta händerna först. Känna (och mäta vid behov) så urinen håller rätt värmenivå.Är det för utspätt godkäns det inte.Så, för att bli bättre på mitt jobb och faktiskt hjälpa fler, HUR fuskar man då??
    Här har du en del information...www.flashback.info/showthread.php
    Tråden är visserligen 58 sidor lång, men du kanske hittar en del matnyttigt!
    Här behövs det städas i ditt huvud anser jag eftersom du ändå tycker annorlunda än mig.
Svar på tråden Hur lätt är det att luras när man tar proverna?