• Loopington

Varför låter min dator som en dammsugare??

Ja, den har börjat låta som en dammsugare för ett par veckor sen. Inte hela tiden, men tillräckligt ofta för att störa mig.
    Vad är felet? Jag har inte installerat några nya program eller ändrat några inställningar.

En till fråga, jag har nyligen flyttat och skaffat bredband från comhem, och ibland låter modemet som en telefon, fast lite mer dämpad. Vad är det då? Modemet är kopplatr till tv-uttaget och jag har inte ens en fast telefon. Dammsugarljudet började innan modemet, i den gamla lägenheten.

Modemets ljud kan möjligen vara grannens telefon som hörs genom golvet, men det började liksom efter att modemet var inkopplat och jag hör inget annat från grannen. Måste jag gå ner och fråga om de har en telefon som låter som en telefon och ringer ibland?

Jag känner mig lite knäpp nu, skratta inte ut mig är ni snälla, kom med förslag på vad felen kan vara!
    Tack!

• Svar på tråden Varför låter min dator som en dammsugare??
  • Lizzieee

är väl fläkten som låter

• högbergarna

Är din dator en hp compac? De har fläktar som låter som dammsugare när det är för varmt i rummet.

• c0ol

troligen för att den är i behov av en dammsugning

• Jazmina

Tänkte oxå på flökten. Kan vara så att det samlats mkt damm där, då låter den väldigt.

Lizzieee skrev 2008-06-29 19:28:38 följande:
    är väl fläkten som låter
  • Jesster

Dammsugarljudet kan vara damm i fläktarna, eller behov av rengöring inuti. Man kan dammsuga men det hjälper inte alltid, men behöver tryckluft i vissa fall för att få riktigt rent. Eller så kanske en fläkt har gått sönder.

Känner du ingen datorkunnig som kan hjälpa dig att kika på det?

♥ v.38 ♥
  • Jazmina

Fläkten menar jag givetvis.

• Lady Q

Skum läst lite...

har du kollat fläckten till datan så den snurrar som den ska.

kommer ihåg att jag tog i söder den en gång och då lät det..

Annars vet jag ej vad det kan vara.. Lösa dela.. ?

• Loopington

intressant, men den har aldrig låtit så förut och jag har haft den i ca två år. Kan den behöva rengöras helt enkelt?

Jag har en Packard Bell stationär.

• Loopington

Tack så mycket för alla svar!

• Pinocio

Gör som jag gjorde...körde in slangen och dammsög fläkten... Vips... så lät inte min dator mer, (och min lät MYCKet och hade gjort lääänge))

Svar på tråden Varför låter min dator som en dammsugare??